Senaste nytt

Behöver 3385 poäng innan 1/1 2013 för EBG. Tips sökes!

agehall

Medlem
Jag har funderat lite på det, om det nu är så att man har väldigt tight med tid, men bokat resan som Palazzi beskrivit, vem bär då ansvaret om man inte är vid gate i tid på grund av försening/långt att gå vid bytet? Visserligen så är ju detta en tur och retur, men den resan är ju fortfarande på samma bokning? Väntar bolaget, eller åker de iväg och bokar om en om man inte hinner i tid?

Tveksamt om de väntar, men om du har allt på en biljett så är de ju skyldiga att boka om dig etc, så jag skulle inte ha några betänkligheter med att boka denna biljett iaf. Den är ju dessutom inom europa, så det borde vara helt lungt.
 

guapeton

Medlem
Jag har funderat lite på det, om det nu är så att man har väldigt tight med tid, men bokat resan som Palazzi beskrivit, vem bär då ansvaret om man inte är vid gate i tid på grund av försening/långt att gå vid bytet? Visserligen så är ju detta en tur och retur, men den resan är ju fortfarande på samma bokning? Väntar bolaget, eller åker de iväg och bokar om en om man inte hinner i tid?


Om du har bokat resan och bytestiden är godkänd så är det flygbolagets skyldighet att ta dig till slutdestinationen genom att boka om till andra flighter om det är så att du missar anslutningen.

I Köpenhamn har SAS 30 minuter som minsta tid mellan ankomst och nästa avgång om man reser inom Schengen. Det är en av de kortaste i Europa. Wien har 25 minuter det är kortare. Riga kan ha 20 minuter men är osäker.

När du väl kommer till slutdestinationen ute i Europa så är det samma flyg som går tillbaka så där hinner du med om du får boardingkort för hela resan i Stockholm.
 
Toppen