Senaste nytt

Begränsad servering på korta linjer (ex Köpenhamn-Hamburg), vad innebär det i praktiken?

A

Aurora

Guest
Det vet jag. Det är dock inget giltigt försvar varför SAS använder sig av detta undermåliga charterbolag. Usel firma verkligen som inte levererar samma produkt som SAS eller något annat "on behalf of" bolag gör.

Men kjære vene, det var da ikke noe forsvar? Det var en "la oss glede oss til den driten er ute av systemet".
 

Kris

Medlem
Fick mig en fundering kring detta ämne nyligen efter två t&r med olika bud på service på ut- respektive hemresan.

Flög Köpenhamn-Warszawa (i SAS Go), morgonflight ner. Ingen servering förutom kaffe&te i Go. De gick ingen tur med vagnen med hänvisning till den korta flygturen. På kvällsflight hem några dagar senare så var det full rulle på vagnen varvid jag kunde plocka diamant-russinen (smoothie!) ur vagnen.

Motsvarande på Köpenhamn-Berlin förra veckan. Ingen vagn i Go på utresan men tur med vagnen på returen. Hemresan servades av SAS Ireland, så personalen har kanske tillåtelse att jobba fler minuter på turen... De senaste turerna CPH-TXL-CPH har varit utan servering i båda riktningar.

Konsekvent inkonsekvent? Eller har jag missat någon finstilt parameter i ekvationen?
 

Myllys35

Medlem
Jag flög CPH-HAM i våras i plus och minns inte om det fanns mat ombord, fika fanns det däremot gott om ;). Största problemet är snarast att flygtiden är så kort och därmed lite tid att fika :rolleyes:
 

fred80

Medlem
Väcker liv i i den här gamla tråden i stället för skapa en ny.

Försöker lista ut vad som gäller för SAS nuförtiden i samma ämne, ska flyga Berlin-Köpenhamn i Plus. För stod det en notis på meny kortet att det var begränsad servering på korta sträckor, nu kan jag bara se att det står om max tre enheter på visa flyg till Spanien.

Någon som har flygigt någon "kort" sträcka sista tiden och vet hur det är nu? Är väll medveten om att Covid situationen kan ställa till det i dagsläget.
 
Väcker liv i i den här gamla tråden i stället för skapa en ny.

Försöker lista ut vad som gäller för SAS nuförtiden i samma ämne, ska flyga Berlin-Köpenhamn i Plus. För stod det en notis på meny kortet att det var begränsad servering på korta sträckor, nu kan jag bara se att det står om max tre enheter på visa flyg till Spanien.

Någon som har flygigt någon "kort" sträcka sista tiden och vet hur det är nu? Är väll medveten om att Covid situationen kan ställa till det i dagsläget.
Ät i LH-loungen innan och njut av kaffet ombord
 

fred80

Medlem
Ät i LH-loungen innan och njut av kaffet ombord

Så klart jag gör det, Har ändå tre timmar mellan mina flyg för att besöka någon lounge i BER.

Kan ju vara skönt med en timmes fika paus när man reser över dagen :)

Men är för nyfiken, ser så roligt ut när det står att måltid ingår mellan ARN-BER sen ingen måltid mellan BER-CPH sen står det åter att måltid ingår mellan CPH-ARN i bokningen.
 
Toppen