Näe, för bolagen är det säkert jättebra. Men för oss konsumenter är det tvärt om, riktigt dåligt.
Barnrabatt är också baserad på baspriset utan bränsletillägg.Bortsett att företagen debiterar bränsletilläggen på award-resor (vilket är fritt att göra hur man vill med), hur påverkar det oss konsumenter negativt? Så länge de tvingas marknadsföra priser inkl bränsletillägget.
1. Det går att lura en okunnig med rabattpriser enl exempel ovan.
2. ???
Drabbar oss ofta. Vi åker flera gånger per år till Italien, med tre barn. Barnrabatterna är obefintliga, och gör att vi ofta tar bilen istället...Barnrabatt är också baserad på baspriset utan bränsletillägg.
T ex e resa till Italien med baspris 80 SEK + bränsletillägg 1.600 SEK + skatter 300 SEK för vuxen ger bara 20 SEK rabatt vid 25% rabatt för barn.
Drabbar oss ofta. Vi åker flera gånger per år till Italien, med tre barn. Barnrabatterna är obefintliga, och gör att vi ofta tar bilen istället...
Du tycker inte det räcker med att de trycker på bränsletillägg på awardresor och luras med rabatter som enbart gäller på själva biljettpriset? Jag tycker det är illa nog.
Det finns bonusprogram som debiterar ofantligt mycket poäng/miles trots att de debiterar bränsletillägg på bonusresor.Jag ser bonusprogrammen som en total. Har du överflödigt med poäng kanske du förlorar, men antar att de skulle kräva fler antal poäng för samma bokningar om de inte haft några bränsletillägg..
Du anar inte hur många gånger jag tänkt den tankenTa en för gruppen. Köp tre biljetter med något otrevligt bolag som du ändå inte hyser några känslor för (och inte har status på ) och dra dem sedan till domstol för att få detta prövat en gång för alla. Snälla...