Senaste nytt

BC Startkit

frta02

Medlem
Om man snackar om BC startkit bör man skaffa konto på följande FFP.

oneworld:
  • American Airlines AAdvantage
Star Alliance:
  • Avianca/TACA LifeMiles
  • United
  • US Airways Dividend Miles
Skyteam:
  • Delta Skymiles

Förutom på Skymiles har de bra poängtabell och man kan köpa miles (jag rekommenderar dock inte till Skymiles)

Att skaffa konto på ExpertFlyer hjälper ens reseplanering jättemycket. Det kostar ca 10 USD i månaden eller ca 100 USD per år.

För egen del är allt utanför Star Alliance överkurs då jag kommer fokusera på poäng inom denna grupp. Vad talar för Avianca, United och US Airways? Menar du att man ska samla poäng hos alla tre istället för att fokusera på ett bolag?
 

agehall

Medlem
För egen del är allt utanför Star Alliance överkurs då jag kommer fokusera på poäng inom denna grupp. Vad talar för Avianca, United och US Airways? Menar du att man ska samla poäng hos alla tre istället för att fokusera på ett bolag?

Jag rekommenderar att du söker lite på dessa bolag här så kommer du nog att förstå. Och du vill ha konton i alla allianser för rätt vad det är måste du ta en flight med någon utanför *A.
 

NotRyan

Medlem
För egen del är allt utanför Star Alliance överkurs då jag kommer fokusera på poäng inom denna grupp. Vad talar för Avianca, United och US Airways? Menar du att man ska samla poäng hos alla tre istället för att fokusera på ett bolag?

Krediterar flighter m.m gör du till Eurobonus alt. United, vad du nu väljer. Lifemiles och USDM samt United köper du miles hos vid kampanjer för att använda vid bonusresor. Ex. Japan-Söderhavet för 20.000 United-miles enkel i Business. Kör du inte Eurobonus för status så rekommenderar jag United som huvudprogram, om du nu inte avser flyga mycket premium-kabin hos LH-gruppen förstås, då kan Miles & More vara ett bättre val.

Mvh
/NotRyan
 

NotRyan

Medlem
Problemet är att AmEx extrakort också är personligt för huvudkortinnehavaren. Så att låna ut det till någon annan är inte tillåtet. Vet inte vad de tänkt sig för användningsområde riktigt...

Ett kort som du kan visa FruAgehall vilka kostnader ni har, sedan ett extrakort där de mer obskyra debiteringarna kommer :)
 

Dr. Miles

Expert
Om vi här diskuterar BC "startkit" - bör det inte i ett sådant också ingå "KVS tool" och/el "Expert flyer"?
Och ifall ni anser det så har jag två frågor då jag ännu inte haft tid att sätta mig in i hur dom fungerar, utan har endast snabbkollat deras FAQ: Så, vad är skillnaden mellan dom? Och vilken rekommenderar ni oss newbies att börja med?
 

Dr. Miles

Expert
Om vi här diskuterar BC "startkit" - bör det inte i ett sådant också ingå "KVS tool" och/el "Expert flyer"?
Och ifall ni anser det så har jag två frågor då jag ännu inte haft tid att sätta mig in i hur dom fungerar, utan har endast snabbkollat deras FAQ: Så, vad är skillnaden mellan dom? Och vilken rekommenderar ni oss newbies att börja med?

Det finns en tråd om detta.
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/3927-skillnader-mellan-expertflyer-kvs.html

KVS är ett Windows program och ExpertFlyer är ett webbaserat verktyg. Dvs om du tänker att använda i surfplatta, Mac, mobil, passer ExpertFlyer bättre.
 

NotRyan

Medlem
Toppen