Senaste nytt

BC.se Medlemsgeografi: Var finns vi?

Luchtii

Medlem
Trevligt! Räknar med rapporter från Brisbane Lions alla hemmamatcher!;) AFL är ju en uppskattad sport här på forumet (kanske främst av bjornstrom). Dock favoriserar nämnd person St Kilda, om jag inte minns fel:)

Såg någon slutspelsmatch från förra säsongen och blev lite såld på sporten. Så jag har bokat biljetter till den 18:e mot Adelaide, det är tyvärr sista hemmamatchen för säsongen. Men jag ska försöka mig på att ge en rapport!
 

ACervin

Medlem
Det verkar som vi kan ha en träff i BNE. Flyttar dit (tillbaks) i september om papperskvarnarna malt färdigt. Just nu Helsingborg. Undrar om inte Queensland vann State of Origin?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag tror att det finns en hel del Västeråsare i forumet.
Adamsson
Andreas Eriksson
Jonas C
majer
Mauricio
Palazzi

När jag tänker efter, det är bara unga änniskor från Västerås. Hur kommer det sig?;)
 

Singapore

Medlem
Jag tror att det finns en hel del Västeråsare i forumet.
Adamsson
Andreas Eriksson
Jonas C
majer
Mauricio
Palazzi

När jag tänker efter, det är bara unga änniskor från Västerås. Hur kommer det sig?;)

Och framför all hur kommer det sig att ni inte haft en BC-träff i gurkstaden än? ;)
 

Palazzi

Medlem
Jag tror att det finns en hel del Västeråsare i forumet.
Adamsson
Andreas Eriksson
Jonas C
majer
Mauricio
Palazzi

När jag tänker efter, det är bara unga änniskor från Västerås. Hur kommer det sig?;)

Klart man får reseintresse i unga år när man är från Västerås... Det är väl ingen vettig människa som vill stanna där längre än nödvändigt;)
 

pep

Medlem
Jag kan inte hämta geo-info från registret(jag vet inte hur man gör.:eek:), men ur mitt minne ser det ut så här.

Om det finns någon som inte är med på kartan, skriv din stads-/flygplatskoden så lägger jag till.
(Närmaste flygplats för dig blir Da Nang, pep.:))

Tusind tak AHO. Min naermeste flyveplads er Hue (HUI) - ikke Danang (DAD) ? Det er officielt en international lufthavn men reelt er den kun indenrigs. Naermeste internationale er DAD, der har meget faa udenrigsforbindelser. Bedre er det at flyve SGN eller HAN naar man skal ud af landet da priserne herfra er meget lavere end fra HUI eller DAD. Med al respekt for og glaede over dine 3 kort, AHO, vil det naeste skridt at vaere at faa kvantificeret hvor mange medlemmer fra hver lokalitet (e.g. ARN 130; GOT 43, CPH 6, Västerås 723, etc.).

Hvis der er interesse kunne vi lave et traff i Hue? Her er smukt og meget billigt. Mad: her er store oplevelser for dem der kan lide "alt godt fra havet" og spise lokalt. 5-10 usd, saa spiser man aldeles godt. Lokal vin er drikkelig og kvaliteten bliver bedre aar for aar. Carlsberg har lige koebt det lokale bryggeri: bia Huda (=Hue-Danmark). 3 (store!) oel koster ca 1 usd ialt. Telefon 5-20 cent per minut hvis man ringer til Europa. Hotel 10-30 usd/nat. 4 stjernet ca. 40-70 usd. 14 dages frit ophold for Skandinaver uden der kraeves visum. En god tid (vejret: ) er marts/april 2013. Hvad siger I? PS. Man kan flyve VN Bz-class SGN/HAN-HUI tur/retur for ca. 200 usd. Airbus 320 med 2+2 configuration in bz class og 3+3 i monkey.
 
Last edited:
Toppen