BC.se Medlemsgeografi: Var finns vi?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Axelzon, 20 Juli 2012.

1. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej BC,

Förmodligen ganska enkelt för redaktionen att dra en rapport. Men var är vi medlemmar lokaliserade globalt?

ARN, GOT, CPH, AMS, LHR, JFK, NRT, PVG etc. etc..

Själv så blir det en uppdatering from. i höst då jag bosätter mig i Shanghai, och kommer således resa betydligt
    mer intra Asia än tidigare.

Vore kul att veta var kollegorna finns och hur många per "marknad"...

Går det att göra en analys?

Vore lite kul att ha en BC träff i Shanghai (SHA/PVG) innan nyår ;)

2. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och jag flyttar åt andra hållet, Chongqing-Göteborg. Kommer dock bli spännande att resa mer i Europa - kanke inte alltid map. flygningar men många resmål jag sedan tidigare inte besökt. Får väl även se till att åka lite västerut.

3. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Befinner mig i Göteborg, Världshaven eller strax utanför Aten :)

4. pep

pep Medlem

God ide, Axelzon! Jeg bor f.eks. 70% i Hue (Vietnam) og ellers i CPH. Let at lave et kort/statistik ud fra medlemsprofilerne - forudsat, at de er opdaterede. Men hvem skal goere det? Traeff i Shanghai? Der er jo WorldAirlineRoadRacing i nabobyen Quingdao her til September se World Airline Road Race HomepageWARR Home Page

5. Last edited: 1 Augusti 2012
    1 person likes this.
  6. Varit i Amsterdam men är numera i umeå.. troligen efter jul i dubai eller NewYork.

2 personer gillar detta.
  7. Jag som är skyldig till BGY (står även i min profil). Kommer dock befinna mig i Stockholm t.om Feb 2013 då jag troligen förflyttas till Italien igen. Nu under sommaren är jag i Västerås och hälsar på familj och barndomskamrater.

8. Luchtii

Luchtii Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från och med augusti bli BNE hemmabas!

2 personer gillar detta.
  9. Det finns också en tråd där bjornstrom skrev om vilka länder BC.se får besök ifrån.
    Det betyder inte att t ex många BC.se bor i Thailand, men det ger en del indikation.

10. Trevligt! Räknar med rapporter från Brisbane Lions alla hemmamatcher!;) AFL är ju en uppskattad sport här på forumet (kanske främst av bjornstrom). Dock favoriserar nämnd person St Kilda, om jag inte minns fel:)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!