Senaste nytt

BC.se 5:e Stockholms träff: 2012-08-25 kl. 16 på Monks Wallingatan

Sakoz

Medlem
Jag kan komma 25/8, har tagit det lite lugnt med resandet efter New York och Panama i juni och har just nu bara Göteborg och Malaga inplanerat.i början av augusti.
 

Jonas C

Medlem
Denna gäller mig också... I värsta fall kan jag ta sista tåget 23.37, men då kommer jag hem mitt i natten (vore ju iofs inte första gången:p). Swebus (tortyr) går 22.30, men hoppas att jag slipper ta den.

Måste dessvärre med sista bussen hem som går kl 00.10 från Västerås. Bor en bit utanför stan :(
Swebus är faktiskt helt OK skulle jag säga. 60kr (tillskillnad mot 140kr för SJ), fritt wifi som faktiskt fungerar, god punktlighet och väldigt service inriktad personal. Företag med bra kundfokus, och som ständigt håller vad de lovar går hem i min värld :)
 

Jonas C

Medlem
Anledningen till att Swebus är dyrare till Arlanda än Västerås, är då australienska företaget A-Train (dvs företaget som finansierade bygget av Arlandabanan, och innehar monopol i 40 år till) har rätten att reglera priserna på alla bussar och tåg (förutom lokalbussar) som kör till och från Arlanda. Iaf från vad jag fick höra från Swebus själva när jag ringde dem gällande prishöjningen på ungdomsbiljetter på flygbussen Västerås C – ARN, förra året.
 

Palazzi

Medlem
Måste dessvärre med sista bussen hem som går kl 00.10 från Västerås. Bor en bit utanför stan :(
Swebus är faktiskt helt OK skulle jag säga. 60kr (tillskillnad mot 140kr för SJ), fritt wifi som faktiskt fungerar, god punktlighet och väldigt service inriktad personal. Företag med bra kundfokus, och som ständigt håller vad de lovar går hem i min värld :)

Ok:) Jag kanske måste åka Swebus, jag svor ju i en annan tråd på att aldrig mer åka SJ:p Håller med om att priserna är fantastiska. Min längd gör dock att en Swebus-resa inte är så njutbar. Jag tänkte testa att åka till Oslo (för 174kr!!!!), får se om det är uthärdligt.
 

agehall

Medlem
Göteborg funkar inte för mig iaf. Ni kan väl köra en parallellträff där nere? Vi kanske kan ha lite live-kontakt mellan träffarna via internet..? :)
 
Toppen