Senaste nytt

BC.se 4:e Stockholms träff: 2012-JUN-19 kl. 18 Monks på Wallingatan

Hur ska vi planera BC.se Stockholms träff i framtiden?

  • Vi spikar ett fast datum varje eller varannan månad.

    Votes: 25 73,5%
  • Vi bestämmer varje gång när vi ska ha träffen.

    Votes: 9 26,5%

  • Total voters
    34

rob74

Medlem
Är på bröllop i Stockholm 8-12 juni... Flyger hem på dagen 12 juni, så en fredags- eller måndagsträff hade ju eventuellt funkat... ;)
 

agehall

Medlem
Suck, jag har ingen aning om när jag kommer att vara tillgänglig i Juni. Men troligen inte senare halvan iaf.
 

Dr. Miles

Expert
Ett alternativ är att spika ett datum varje eller varannan månad. Så att man inte behöver att starta en ny tråd varje gång.
Det blir lättare för medlemmar i annan ort att planera sin visitelse i form av t ex weekend shopping i huvudstaden.

En fredag före lönedagen varje månad tenderar att finns mindre folk på krogar/restauranger. Vad säger ni om det?
 

Lonelyflyer

Medlem
Bra idé AHO
Det gör det som sagt lite lättare för oss som behöver planera våra resor till Stockholm
Kan man inte juni, ja då kanske man kan juli
Är det 9 pers som kan juni så kanske det blir 24 pers i juli - man kommer ju aldrig va själv ändå :cool:
 

agehall

Medlem
Jag och rvarttinen har också pratat om det när vi gått ifrån tidigare träffar. Det vore nog en jättebra idé att spika en dag och så får folk dyka upp om de har tid/lust. Jag tror det kan fungera bra.

Sista fredagen före lön låter som en lämplig dag imho, eller vill folk hellre ha det på ons/tors så att man kan vara hemma med familjen på fredagen? Personligen tycker jag att fredag vore bäst, då chansen är störst att man inte är ute och reser..
 
Jag vet att rvarttinenhar något på gång vad gäller återkommande Stockholmsträffar. Mitt förslag är att vi låter honom sy klart upplägget med stöd från redaktionen och sen har vi ett löpande schema med bestämda dagar redan ett år i förväg (typ).

Då blir det också lättare att bjuda in sponsorer och annat som vill träffa oss i utbyte mot ädla drycker och mat :D
 

rvarttinen

Medlem
Förslag: vi låter planeringen för nästa träff, den 4:e i ordning, ske här i denna tråd som det blivit med de tidigare... efter det, ja, då finns nog ett nytt upplägg klappat och klart (!). Med lite tur och anant så kanske vi kommer kunna diskutera det under nästa träff.
 

agehall

Medlem
Jag kan knappt bärga mig. Jag blev just ledig veckan 18-25/6 då min resa till TPE blev framflyttad två veckor, så chansen ökade just att jag kan komma även på denna träff!
 
Toppen