Senaste nytt

BC medlemmar här har ni en utmaning, 10 000 EB extra points

palmen

Moderator
Ja, now or never till HKG är bra för 3000SEK, har själv två såna inbokade. Då får du fler än 25000 poäng och för under 10000SEK!
Hong Kong kräver dock en övernattning så det kommer bli mer än dessa 10.000 kronor om man inte ska bo på en bänk på flygplatsen typ
 
Hong Kong kräver dock en övernattning så det kommer bli mer än dessa 10.000 kronor om man inte ska bo på en bänk på flygplatsen typ
Flygplatsen är öppen dygnet runt och man kan väl checka in 24 timmar innan sen är de bara att hänga i Thai Loungen eller någon annan rolig lounge och sätta spiken i kistan! :D

Haha, funderar på att komma förbi Monks imorgon, men lämnar kortet hemma för säger du det där efter kl22 till mig då vet man f-n aldrig :)

Kom dit, det blir kul och jag lovar att jag inte skall tvinga dig att boka något, men som du säger efter kl22 kan allt hända i resandets tecken.
 

Thornado

Medlem
Jag måste hålla med Dreamliner727. Nog för att jag alltid ställer mig bakom människor som vill försöka sig på galna upptåg (är inte sen att hitta på dem själv heller) - men jag skulle nog ta med mig en hammare och be en vänlig själ drämma till mig med den just när säkerhetsgenomgången är gjord - om jag skulle försöka mig på det där.

Äh, så illa kan det inte vara. Jag har ARN-HKG-ARN bokat 28 feb-1 mar (med en natt i HK). Om någon känner att de har för mycket pengar över (eller vill crowdfunda mig) och boka HKG-ARN-HKG 29 feb-29 feb åt mig så lovar jag att liverapportera. :)
(Ska gå att boka enligt ITA Matrix, men är lite för dyrt för att jag ska göra det själv. )

(Ingen awardbokning, jag vill nog ändå ha poäng för att få för mig att göra nåt sånt, men kan tänka mig att inte lägga in mitt EB-nummer i bokningen och retro-regga poängen för att minska risken för courtesy upgrade som EBD. )
 

Carl

Medlem
Jag var lite sugen på att göra 2-3 sådana vändor, dvs ta vändande plan på ARN också. Nåt i stil med ARN-HKG-ARN-HKG-ARN-HKG-ARN med max 2 timmar på marken mellan varje flight. Helst ska man då se till att få ett mittensäte på alla flighter också. Samt givetvis liverapportera allt i en tråd här.
Helt galen ide :) Dock måste jag påminna dig om att flyget från Hong Kong landar efter nästa maskin mot Hong Kong avgått. Du kanske kan åka ARN-HKG-ARN-ORD-ARN?
 

Appfly

Medlem
Känns som en ny variant av "Jackass" börjar ta form här på BC, dvs medlemmarna försöker hitta på den galnaste, tuffaste och jobbigaste självplågarresan :) En motreaktion mot alla resor i F och C...

Blir spännande att följa. Finns nog många som skulle ge sig på riktigt jobbiga resor om de bara fick tillräckligt många gratis EB-poäng :D
 

Thornado

Medlem
Helt galen ide :) Dock måste jag påminna dig om att flyget från Hong Kong landar efter nästa maskin mot Hong Kong avgått. Du kanske kan åka ARN-HKG-ARN-ORD-ARN?

Jag trodde inte heller att det skulle funka först, men åtminstone där vid månadsskiftet feb/mar så verkar det kunna gå.
Jag har 40 min på mig på Arlanda.
 

Attachments

  • hkgcrazy.png
    hkgcrazy.png
    133,8 KB · Visningar: 244
Toppen