Senaste nytt

Baspoäng vid uppgradering med poäng

PelleS

Ny medlem
Hej, är ny här på forumet och tänkte kasta ut en fråga direkt.

Jag har bokat en resa till New York med SAS och har tänkt utnyttja lite av mina poäng till att uppgradera biljetten. Eftersom jag jagar EBG vill jag naturligtvis inte tappa möjligheten att få lite baspoäng.

Hur funkar det om man betalt för SAS go och uppgraderar till SAS plus får man fortfarande baspoäng för SAS go eller sumpar man allt?

En annan fråga, är baspoängen personliga eller kan man få poäng om man bokar åt någon familjemedlem?

Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning,

Pelle
 
Vill bara tipsa dig om Optiontown Pelle.
Där kan du uppgradera till plus eller business för en mindre än vad det skulle kostat att köpa den biljetten från Sas.
Går uppgraderingen igenom så får du poäng efter den klass du uppgraderar till.
 
Flög SK907 häromdagen. Uppgraderade med poäng till SAS Plus, men det har trillat in 200% poäng på kontot.

Är det bara å tacka å ta emot eller kan de gå in å ta tillbaka poäng så jag bara får 100%?
 

NotRyan

Medlem
Flög SK907 häromdagen. Uppgraderade med poäng till SAS Plus, men det har trillat in 200% poäng på kontot.

Är det bara å tacka å ta emot eller kan de gå in å ta tillbaka poäng så jag bara får 100%?

Om det är något systemfel så kan dom ju om det haft STOOR inverkan, köra något script som rättar upp alltsammans, men det är väl inte så stor risk att dom A. Upptäcker det. B. Gör något åt det..

Mvh
/NotRyan
 
Toppen