Senaste nytt

Baspoäng i familjekonto ger status

Johan Hbg

Medlem
Det här kommer bli superbra, är bara positivt. Mycket bra SAS!

Jag mailade guldsupporten för att fråga om när detta kunde tänkas köra igång. Fick detta svar:

Hej Johan
Tack för ditt mail.
För närvarande har vi ingen information om hur detta kommer att gå till eller när det kommer att införas. Jag rekomenderar att du håller utkick efter våra nyheter på våran hemsida www.sas.se eller håller ett vaksamt öga över våra kommande nyhetsbrev.
Mer detaljerad information om detta kommer att komma ut genom dessa kanaler.
Välkommen åter!
 
Men de poäng som man får utav givaren verkar bara vara extra poäng, alltså inget statusgrundande?

"De Baspoäng som en givare tjänar överförs som Extrapoäng till mottagaren. Giltighetstiden på alla överförda poäng anpassas till mottagarens kvalificeringsperiod."
 

palmen

Moderator
Men de poäng som man får utav givaren verkar bara vara extra poäng, alltså inget statusgrundande?

"De Baspoäng som en givare tjänar överförs som Extrapoäng till mottagaren. Giltighetstiden på alla överförda poäng anpassas till mottagarens kvalificeringsperiod."
I dagsläget är det så, men det ryktas om att det kommer att förändras under nästa år.
 

Bryant

Medlem
Folk här verkar väldigt positiva utan att vi har en aning om vad SAS faktiskt tänker sig...

Risken är att man blir besviken. Visst jag har ett familje konto men höjs uttaget med det dubbla samtidigt som intjäning sänks så är det absolut ingen fördel.

Jag kan inte minnas att något program blivit bättre med tiden? Förutom när man kunde tjäna 10.000 EB på en resa till Mallis.
 
Toppen