Senaste nytt

Baspoäng i familjekonto ger status

DrKlas

Medlem
Man skulle ju kunna baka ihop det med ge-bort-kort-förmånen. Huvudkontot får räkna alla poäng mot sin status och övriga familjemedlemmar får en statusnivå lägre.
 

mha321

Medlem
Mitt problem med det är att om flera personer i familjen reser mycket så funkar inte familjekonto för dem.

Vi får väl se när det kommer lite mer exakt information om hur det här ska fungera.
Det fungerar ju ett tag. På första eller andra redan så blir ju "huvudpersonen" Diamond, och kan sedan ge bort guld till en annan. Som kan ge vidare ett silver...

Om det kommer att gå att poola baspoäng utan någon kostnad alls så blir det ju otroligt enkelt att nå guld och även diamant den vägen. Får hoppas att de då inte som kompensation höjer nivåerna och gör det mycket svårare för de av oss som inte har nytta av familjekonto, men risken är väl rätt stor att det är just det som händer.
 

lillemannen

Medlem
Enklare att bli EBG/Diamond ger förmodligen mindre intjäning på flygen, högre nivå krav, högre uttag på Award tabellen.
Såg vad som hände med mina dyra C bokningar hos United i våras då det blev endast 100% istället för 200% till EB.
Det är inte färgen på kortet som kommer ge mig förmånerna om allt blir ändrat framöver. Det blir kanske "Men jag fick i alla fall guld med liknande förmåner som silver hade innan" Nä, gillar inte alls detta förslag, allt som gör att det blir enklare att nå status kommer urholka programmet men jag fick i alla fall Diamond. God Jul
 

johhenrik

Medlem
Jag tror detta är ett smart drag av SAS. Jag tror det kan tippa över lite fler bokningar till dem än innan faktiskt. Jag tror inte heller det behöver påverka eller urholka för oss andra så mycket. Ska bli spännande att se sen exakt vad som kommer ske 2016. Blir det förbättringar eller blir det "enhancements". :)
 

Direktorn

Medlem
Håller med johhenrik. Garanterar mig guld på SAS på mina och frugans privatresor om jag satsar där. Har satsat på BA och nådde 1300 TP där i år. SAS tänker smart tror jag.
 

Brandten

Medlem
Har inte fått mailet men är detta något som är klart och när börjar det gälla? Om det är från och med 1/1-2016 blir jag EBG efter mina och frugans resor som är inbokade innan min period går ut 31/1-2016.
 

FFlash

Medlem
Iom med försämringar sista gång blev det mindre SAS för min del och OWE istället, men skall det införas familje"status" så då ska jag nog ta mina familjeresor från Norwegian osv till SAS + jobbresor i stort sett så att det blir EB diamond istället!
Smart tänkt SAS, mer av detta!!!!! Kan man gilla tråden, eller finns det SAS-gilla knapp?
 

NotRyan

Medlem
Oroa er inte, dom kommer garanterat att ta igen detta på annat håll om dom förenklar att få status, kanske unbundlar awardpoängen likt BA och sänker intjäningen av "SAS-Avios" på flyg då det är dom som belastar balansräkningen. Poängen från kreditkortsbolag och övriga butiker får dom ju betalt för...
 
Toppen