Senaste nytt

Barnvagn / Resevagn

Buffy

Medlem
Blev en Mountain buggy nano, men när jag kom hem och läste på lite mer ser jag att måtten är lite för stora för att gå som handbagage.
Någon som har en som haft problem att ta med som HB?
 

Bryant

Medlem
Blev en Mountain buggy nano, men när jag kom hem och läste på lite mer ser jag att måtten är lite för stora för att gå som handbagage.
Någon som har en som haft problem att ta med som HB?

Jag har ingen erfarenhet av den vagnen, men jag tror inte det är några problem. Håll er ifrån bolag som mäter handbagage ;).

Däremot så försök ha den ihopfällbart vid check in utanför Sverige. Jag har blivit less på att förklara "ja, det är en vagn, men vi tar den som handbagage, den behöver ingen tagg." "Du tror mig inte?" Vänta ska visa" osv ;)

På KLM var det. "Så, nu ser du att den inte är större än ett handbagage." Det spelar ingen roll det är ju en vagn...." "Ok låt mig visa den för flygbärdinnorna så beslutar de om den inte får följa med i kabinen" "Nej. det är ju en vagn, jag måste ta med den ner i lastutrymmet"
 

Timotey

Medlem
Är detta i Sverige? För på ARN får man väl inte ta med (incheckad) vagnen igenom security? Vet att detta är vanligt på amerikanska flygplatser....
Iaf för oss funkar Baby zen kanon på resor typ ARN-ORD-xxx. För du får väl inte incheckat vagn på jetbryggan efter landning i USA med SAS?

Men som sagt smaken är som baken, om det funkar för er är det kanon :)
Funkar nästan överallt förutom på ARN .
Har hört att det är lastarnas fackförbund som ställer till det med vagnar ut till bryggan, eftersom det inte finns hissar i bryggorna så vill inte facket att lastarna ska springa i trappor med barnvagnar
 

Buffy

Medlem
Premiären av vagnen gick till Teneriffa.
Hittills har vagnen fungerat toppen och det var inga problem att ta med den ombord. Den gick ner i väskmåttssaken på ARN. Tycker den är stabil och vår lilla sover bra i den trots att det inte är fully flat.
 

johan_fbg

Medlem
En vagn som sticker ut lite från de andra i den här tråden är Trille Jogger. Jag köpte ett oanvänt exempel på blocket för 700:-

Klart större än de flesta barnvagnar som tas upp här men den har några fördelar som jag tycker väger upp:

  • De stora hjulen gör att jag kan forcera alla hinder. Trottoarer i vissa länder kan se ut som en arkeologisk utgrävning men för mig är sånt inga problem.
  • Vi besöker ofta nationalparker eller andra platser med mer natur än asfalt. Även är kommer vagnen fram.
  • Det är en löpvagn. Jag springer ofta på semestern och min fru tycker det är ljuvliga timmar då jag och Jr är ute själva.

Trille Jogger 2015 joggingvagn
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Vi har en Chicco Liteway Kp Chicco Liteway Red | Barnvagnar Paraplysulkys | Barnvagnar Sulkys | Jollyroom, den har funkat bra i somras i Spanien på två separata resor. Vi har en rejäl (mjuk) skyddsväska till den. Dottern var 1,5 år gammal i somras och trivdes prima i vagnen.

Kan rekommendera en Chicco Liteway. Kostar bara 1300 och håller för allt. Har haft ungarna i den från 10 månader till 4 år. Den har klarat av 2,5 månader Thailand, 3 månader Asien rundresa, 3 veckor Florida samt ett antal enveckosemestrar. Vi har aldrig haft någon extra påse förutom den vi ibland fått av flygbolaget.

Har också en Chicco Liteway som resevagn (men använder den också mer och mer här hemma). Mycket bang för buck. Och eftersom den inte kostade mycket, så blir jag inte ledsen om (när?) den går sönder på någon resa. Har också en PramPack som jag köpte till den "riktiga" vagnen och så reser nu Liteway:n i PramPack:en, men annars skulle det vara konstigt att betala mer för väskan än för vagnen :). Har en resa om två veckor och kommer nog testa Arlandas plastpåsar denna gång.

Jag funderar på en Chicco Liteway till vår 8-månaders. Det står att maxviken för Liteway är 15 kg. Det låter lite tycker jag!? 15 kg väger man väl redan när man är två år? Hur lyckades @Golfkillen ha vagnen till barnet var 4 år?
 
Jag funderar på en Chicco Liteway till vår 8-månaders. Det står att maxviken för Liteway är 15 kg. Det låter lite tycker jag!? 15 kg väger man väl redan när man är två år? Hur lyckades @Golfkillen ha vagnen till barnet var 4 år?
För att jag aldrig visste att den bara tål 15 kg. För mig är sådana gränser precis som maxvikt på hissar, dvs med mycket marginal. Jag gissar att det dubbla är närmare sanningen. Fyraåringen vägde nog 17-20 kg, sen hade man ju ibland många kilo "bagage" också (en stor fördel med vagn är att man kan få med sig många flaskor hem från bolaget när småpartierna släpps).
 
Toppen