Senaste nytt

Barnvagn / Resevagn

Claes L

Medlem
Smaken är nog som baken ;).

Jag förstår dock inte vad du tyckte var meckigt? Man får en bagagetagg vid incheckning. Vagnen fälls ihop vid gaten / jetbryggan och sen hämtas den oftast vid bryggan efter landning. Har tagit max fem minuter alla gånger. Vid Kastrup hämtas den vid bagagebandet och då får det bli att bära lite.
Är detta i Sverige? För på ARN får man väl inte ta med (incheckad) vagnen igenom security? Vet att detta är vanligt på amerikanska flygplatser....
Iaf för oss funkar Baby zen kanon på resor typ ARN-ORD-xxx. För du får väl inte incheckat vagn på jetbryggan efter landning i USA med SAS?

Men som sagt smaken är som baken, om det funkar för er är det kanon :)
 

Bryant

Medlem
Smaken är nog som baken ;).

Jag förstår dock inte vad du tyckte var mycket? Man får en bagagetagg vid incheckning. Vagnen fälls ihop vid gaten / jetbryggan och sen hämtas den oftast vid bryggan efter landning. Har tagit max fem minuter alla gånger. Vid Kastrup hämtas den vid bagagebandet och då får det bli att bära lite.


Sant!

På Arlanda får man inte ta med vagnen till gaten. Den måste checkas in och så får man ta en lånevagn.

Vi har checkat in en liggvagn vid ett tillfälle (t/r). Stort åbäke som skulle checkas på specialbagage. Sen kom den på annat band.

Tacks vet jag baby zen .
 

Bryant

Medlem
Hur gamla är / har dina @Bryant varit i Babyzen? Hur är suffletten? Tänker på stark sol i Thailand.

På ARN får man inte ta med vagn till jetbrygga?

Från det att hon var 6 månader så har zen varit alternativet på resor.

Det finns en model på sufflett som är lite längre. Men det måste användas någon typ av extra solskydd, tygstycke eller parasoll. Vi har inte använt parasoll eftersom det varit så meckigt. Vi har använt oss av tunt tyg som förstärkning för skugga.
 
Är detta i Sverige? För på ARN får man väl inte ta med (incheckad) vagnen igenom security? Vet att detta är vanligt på amerikanska flygplatser....
Iaf för oss funkar Baby zen kanon på resor typ ARN-ORD-xxx. För du får väl inte incheckat vagn på jetbryggan efter landning i USA med SAS?

Men som sagt smaken är som baken, om det funkar för er är det kanon :)
Överallt i Asien som jag kommer ihåg, de senaste åren inga problem att få med den genom security på Kastrup. Även i London och USA om jag minns rätt kom den i bryggan (BA ej SAS).
 

Bryant

Medlem
Använder ni Babyzen hemma också eller bara på resor?

Vi använder den en hel del. Man behöver aldrig vänta på nästa buss. Vi har ingen egen bil och behöver inte hyra en V70. Ska man ut och käka är den smidig att ha med sig.

Eftersom den är så bra så är det oftast den som följer med om vi ska "gå på stan".

Dålig på kullersten. Jag vet inte riktigt vad hon väger men jag tror hon snart är för tung enligt specen, 13kg (tror E väger 13-14).
 

Juraj

Medlem
Har också en Chicco Liteway som resevagn (men använder den också mer och mer här hemma). Mycket bang för buck. Och eftersom den inte kostade mycket, så blir jag inte ledsen om (när?) den går sönder på någon resa. Har också en PramPack som jag köpte till den "riktiga" vagnen och så reser nu Liteway:n i PramPack:en, men annars skulle det vara konstigt att betala mer för väskan än för vagnen :). Har en resa om två veckor och kommer nog testa Arlandas plastpåsar denna gång.
 
Toppen