Barnrabatt på award resa till Bangkok?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Ghoose, 8 November 2013.

1. Ghoose

Ghoose Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skall till BKK i sommar och är ju sjukt sugen på att få resorna i C. Har dock en ekonom till fru, så att betala 50K för C med TK istället för 20K i Y är inte aktuellt. För mig och frugan är det ju ok att köra via USDM, dvs 2x90Kp. Men att ta det samma för 2 kids då är det ju bättre att boka C med TK och få poängen.

Så min fråga är, går det att komma åt barnrabatter med andra *A bolag med EuroBonus poäng? Eller är det någon som vet någon bra genväg när man vill åka billig C med barn?

Rutt: GOT-BKK
    Datum: ut 17-19/6 hem 6-10/7
    Allians: *A
    Antal: 2ADT + 2CNN

//Ghoose

2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga bra rabatter vad jag känner till. Bästa lösningen är att sätta kidsen i Y - givet att de är så pass stora att de klarar sig själva några timmar.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu förstår jag inte. Om din fru är ekonom så borde hon förstå att man vill komma fram och kunna njuta av sin semester till 100% istället för att spendera en vecka med att försöka återhämta sig efter den hemska upplevelsen i Y - det är ju bortkastade pengar.

Men "ekonom" kanske bara är en omskrivning för "snål"? ;)

3 personer gillar detta.
  4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ekonom = räkna rätt på alla småsaker, men strunta i de stora.

3 personer gillar detta.
  6. Ghoose

Ghoose Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kombo kanske ;) hon åker gärna C men vill inte betala för mycket extra för det. Min gräns går lite högre... Men inte mycket högre, dock summerar det upp högt snabbt när hela familjen skall med....

Just nu kostar alltså hela familjen i monkey 20 000SEK och i business 51 000. Förstår min fru, tycker inte heller att det är värt 30 000 att sitta där fram. Vi kan göra rätt mycket kul för de pengarna - jag kan tex köpa en massa USDM miles ;)

Dessvärre kör ju inte SAS BKK från April-Nov så även om jag samlade ihop 300K för att dra med hela familjen så hade det inte gått. :(

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får väl flyga Thai till BKK då. Det kostar lite mer poäng, men det är väl rätt bra tillgång på awards.

8. NotRyan

NotRyan Medlem

Det är samma pris i poäng, däremot tillkommer YQ..

Mvh
    /NotRyan

9. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror helt på vilket program som används.

10. NotRyan

NotRyan Medlem

Det är sant. Med EuroBonus tillkommer YQ utanför SK, med USDM inte alls för att ta dom som nämnts...

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!