Barnmat - SAS business class Long-haul

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av proxie, 10 December 2013.

1. proxie

proxie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag har sökt både i och utanför forumet men hittar inget bra svar. Inte heller SAS kundservice visste nåt. (Gamla eller ej så mkt info).

Familjen åker till Mexico över jul/nyår med SAS i C via ORD. Våra barn är 4 resp. 7 år. Någon som har erfarenhet vad man får för mat om man beställer "Barnmat" i C? Jag snackar nu inte om barnmat för riktigt små barn, typ pure osv, som det finns info om på sas.se. De äter det mesta men vill givetvis veta innan man tar ställning.

Någon som har någon erfarenhet av detta ?

Tack på förhand.

/Prox

2. Dum fråga, men äter inte 4 resp. 7 åringar "vanlig" mat?

Detta hittade jag på SAS hemsida. Är det numret nedan som du har ringt?

3. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I den åldern äter de nog "vanlig" mat, men kanske inte alltid "tillkrånglad mat som kan serveras i C. I alla fall gjorde inte mina barn det i den åldern och gör det nog inte nu heller (10 och 8 år).

4. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ringa och boka speciell mat för barn.
    Jag hade dock övervägt nyttan med det. Maten i SAS C brukar ju inte vara så speciell utan vanlig svensk mat av bra kvalité.
    Åkte själv med barn förra veckan, 2 och 4år till EWR, denna gång dock i SAS GO och de åt gladeligen maten,
    Fick dock frågan av pursen om vi visste om att det gick att boka speciell mat för barn, men med facit i hand fanns det ingen anledning.

6. proxie

proxie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren så länge.

Jag tycker med maten har varit helt okej i C de 7-8 gånger jag åkt de senaste åren. Framför allt "huvudrätten".

De länkar/citat ni skickat är precis anledningen till min fråga. Om det nu finns "anpassade" mål till barn så är man givitvis nyfiken på vad det är för mat. Man vill inte heller byta bort helt okej till nåt mindre bra vilket vi gjorde på våran förra långresa då med United. De hade fixat fram nån cheeseburgare med tillbehör till barnen som var mindre aptitlig.

flybob: precis som jag skrev äter de "det mesta" så helt rätt ang frågan :) Och ja, det är numret jag ringt...

7. Jag har beställt Child Meal på SK i Business på longhaul. Då var det en anpassad huvudrätt, tror köttbullar och potatismos. Har även beställt Child Meal på British Airways och då var också huvudrätten barnanpassad men man fick också lite godis.

8. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!