Barnfamiljer kommer behöva boka säten med Ryanair

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Johanna, 28 Juli 2016.

  1. Johanna

    Johanna Medlem

  2. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Inte mer än rätt tycker jag. I detta fallet har de ju också all rätt i att de anklagar kunderna.
     
  3. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Helt rätt. Det finns många andra bolag att välja på om man nu inte vill nyttja Ryanair och deras fasoner. Tyvärr kanske det ger ideer till andra bolag :(
     
    Award380 gillar detta.
  4. Johanna

    Johanna Medlem

    Jag tycker också att de har rätt men om jag var kommunikatör för ett företag hade jag nog valt att formulera mig annorlunda.

    Jag förstår inte hur man tänker som barnfamilj. Man vet hur det fungerar men tänker att det gäller inte oss., eller?
     
  5. Rebel

    Rebel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår inte hur det kan vara rätt??? När jag köper biljett så köper man ju barn biljett till barnen. Då borde ju systemet vet att detta är ett barn och den kan ju då vara föräldrar. Hur svårt kan det vara om vi har bilar som kör själva?? Sen är det ju bara att systemet sätter den bokningen ihop.
    Ska jag betala extra för det?? Om Ryan behöver mera pengar för att gå runt så öka biljett priset, men alla så extra kostnader är bara fel.
    Vad är nästa steg, betala extra för att få sitta i din stol??
     
    PerssonErik och Juraj gillar detta.
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror utmaningen är att Ryanair ser ett ökat antal familjer som inte får sitta tillsammans för att det helt enkelt inte finns tillräckligt med platser bredvid varandra när den automatiska sittplatsallokeringen utförs. Det blir sedan ett himla liv ombord då föräldrarna kräver att få sitta bredvid sina barn (tror dessutom att barn under 12 måste sitta med målsman). Ombordpersonalen måste flytta på personer som i värsta fall betalat för sin sittplats och tjafs uppstår och den ultrasnabba turnaroundtiden hålls inte...

    Men jag håller med om att det borde gå att göra smidigare även med automatik.

    Samma historier utspelar sig ombord på alla andra flygbolag - kan påminna mig om minst två olika trådar här på BC där detta med att flytta på sig för att hålla ihop familjer diskuteras.
     
  7. Johanna

    Johanna Medlem

    Nu vill jag inte slå dig på fingrarna men det är ju det som står i artikeln. Eller har jag läst mellan raderna? Att få ihop familjerna utan att flytta på dom som betalat för att få sin favoritplats.
     
  8. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ouch. Det där small till snyggt på fingarna ;)

    Jo det är absolut det som står i artikeln med undantag för att det hotar deras korta turnaround-tider. Att de inte "kan" flytta på passagerare som betalt för sin sittplats är skitsnack men de vill inte eftersom de då skulle behöva betala tillbaka pengar för dem som inte fått motsvarande plats. Och det ökar kravet på kundtjänst och minskar vinsten från just tjänsten att sälja förbokat säte.
     
    Johanna gillar detta.
  9. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Hela affärsmodellen bygger ju på kort turn around och maximalt utnyttjande av flygplanen. Precis som den förra nyheten om maximalt visst antal handbagage (samma anledning förstås) är detta ännu en klockren grej av ett bolag som drivs affärsmässigt.
     
  10. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Fast köper man biljetter på Ryanair vet man väl vad som ingår?
     
    BOTL, henrik l och Dr. Miles gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×