Senaste nytt

Barn och Bonusprogram

ldmnt

Medlem
Nej 11 månader nu.

Hade samma problem, så är säkert det. Extremt otillgänglig sida, men lyckades hitta det under:

Överför EuroBonus-poäng mellan konton | SAS -> Vad kostar det att ge bort poäng? -> Villkor för att ge bort och ta emot poäng

  • Både du som ger bort poäng och mottagaren av poängen måste ha varit medlemmar i EuroBonus i minst ett år.
  • Lägsta antal poäng att överföra är 1 000 poäng.
  • En mottagare kan ta emot upp till 100 000 Extrapoäng per år.
  • Betala i lokal valuta med American Express, MasterCard eller VISA.
  • Du kan ta emot poäng från flera medlemmar, så länge den totala summan inte överstiger 200 000 poäng på ett år.
 
Du kan flytta poäng mellan konton, men det kostar mycket pengar.

Jag är beredd att diskutera begreppet ”mycket” i detta sammanhang. Om alternativet är att barnet i sig inte får ihop tillräckligt mycket poäng för att använda dom till det man vill, samtidigt som man själv behöver poäng för att få ihop till en AMEX 2-4-1 så tycker jag personligen att 0,05kr/p inte är mycket.

500 kr för 10,000 poäng.
Om man sätter det i relation till diverse kampanjer, tex nuvarande AVIS där man får ut 10,000 poäng för en snittkostnaden på 700 kr.

Hade dock hellre sett en familjepool utan avgifter.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag är beredd att diskutera begreppet ”mycket” i detta sammanhang. Om alternativet är att barnet i sig inte får ihop tillräckligt mycket poäng för att använda dom till det man vill, samtidigt som man själv behöver poäng för att få ihop till en AMEX 2-4-1 så tycker jag personligen att 0,05kr/p inte är mycket.

500 kr för 10,000 poäng.
Om man sätter det i relation till diverse kampanjer, tex nuvarande AVIS där man får ut 10,000 poäng för en snittkostnaden på 700 kr.

Hade dock hellre sett en familjepool utan avgifter.
Kontext. Om du hade läst lite noggrant så skulle du ha sett att du kommenterade ett inlägg från 2013 och vid den tiden var det BETYDLIGT dyrare än idag att flytta poäng mellan konton.
 

Senator

Moderator
Den här tråden börjar nu bli rätt intressant för mig. Och denna gången är jag helt novis ;) så jag bumpar denna då den kanske är aktuell för andra också (hej, jag sökte fram denna). :p

Jag bokade för någon vecka sedan en BAEC Avios resa för två vuxna + infant. Min sambo har Silver hos BAEC, och vi har ett familjekonto där. När jag skulle få biljetterna utställda så gick det inte med förklaringen att Infant Mini-Senator inte var med i familjekontot. Så den trevliga agenten i Bremen öppnade ett konto till "Master Mini Senator" (OT: fortfarande avis på minderåriga killar som får heta 'Master' hos British Airways. Jag får enbart heta Mr.)

Men jag blir lite ställd då de allmänna villkor för medlemskap i BAEC säger:
3. Membership
3.1. Individuals who are 18 years of age or over may apply for Membership.
Så jag är lite lost här. OBS! Det går inte att lägga till Mini:s BAEC i de cash-bokningar vi har gjort så jag fattar inte hur han kan både ha och inte ha ett konto samtidigt.

Vi kommer resa en del på betalda biljetter, både INF och senare med barn-biljetter. T.ex. skall Mini och hans mamma med till London snart på min nästa tjänsteresa dit. Vi har alltså ett behov för ett OneWorld och ett Star Alliance medlemskap.

Miles & More har ett krav om 2 år, medan SAS EuroBonus verkar ha från födseln. Det lutar åt SAS, men frågan är OneWorld och om någon har erfarenhet med BAEC för medlemmar under 18 år? Eller borde jag satsa på American Advantage?
 

agehall

Medlem
När barn väl är med i ditt house-hold account bör deras BAEC-nummer kunna läggas till i bokningar. Så har iallafall jag förstått det. Kan det vara så att det tar lite tid för BA's system att processa det hela innan det fungerar eller att man måste ringa alt lägga in det direkt vid bokning?
 

Homer

Medlem
Den här tråden börjar nu bli rätt intressant för mig. Och denna gången är jag helt novis ;) så jag bumpar denna då den kanske är aktuell för andra också (hej, jag sökte fram denna). :p

Jag bokade för någon vecka sedan en BAEC Avios resa för två vuxna + infant. Min sambo har Silver hos BAEC, och vi har ett familjekonto där. När jag skulle få biljetterna utställda så gick det inte med förklaringen att Infant Mini-Senator inte var med i familjekontot. Så den trevliga agenten i Bremen öppnade ett konto till "Master Mini Senator" (OT: fortfarande avis på minderåriga killar som får heta 'Master' hos British Airways. Jag får enbart heta Mr.)

Men jag blir lite ställd då de allmänna villkor för medlemskap i BAEC säger:
3. Membership
3.1. Individuals who are 18 years of age or over may apply for Membership.
Så jag är lite lost här. OBS! Det går inte att lägga till Mini:s BAEC i de cash-bokningar vi har gjort så jag fattar inte hur han kan både ha och inte ha ett konto samtidigt.

Vi kommer resa en del på betalda biljetter, både INF och senare med barn-biljetter. T.ex. skall Mini och hans mamma med till London snart på min nästa tjänsteresa dit. Vi har alltså ett behov för ett OneWorld och ett Star Alliance medlemskap.

Miles & More har ett krav om 2 år, medan SAS EuroBonus verkar ha från födseln. Det lutar åt SAS, men frågan är OneWorld och om någon har erfarenhet med BAEC för medlemmar under 18 år? Eller borde jag satsa på American Advantage?




Under 18 kan inte ha ett eget fristående konto, det måste vara del av ett hushållskonto,
du måste öppna deras konto som en inbjudan från hushållskontot.

Add member to Household Account
 

Sebbeh

Medlem
Finns det något bolag som ger poäng för en bokning med infant utan eget säte? LTror inte SAS gör det. Då är väl enda anledning till att skaffa eurobonus konto att kunna samla flygningar o dyl på statistik sidan vilket kan vara kul.
 
Toppen