Barack Obama och Air Force One på Stockholm/Arlanda

Diskussion i 'Flygplatser' startad av jtq, 2 September 2013.

1. jtq

jtq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet om det går att planespotta på Arlanda eller annan närliggande bra plats på onsdag? Vore kul att se Air Force One

2. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade planer på att ta mig till Arlanda som den planespotter jag är men när jag läst på spottingforum och Swedavia så har dom i princip stängt av det mesta..

Dom skulle dock "göra vad dom kan" för att tillmötesgå spottingbehovet.

Avspärrat:

• Hela ramp M
    • Genvägen mellan de östra och södra delarna av flygplatsen via bana 3-området
    • Bana 3
    • Brandstation Öst. Bussverksamheten vid brandstationen omlokaliseras tillfälligt

Last edited: 2 September 2013
  3. Air Force One är högrisk-objekt och jänkarna tar inga chanser - det lär bli svårt att komma nära!

Uppdatering 2013-09-04 - så svårt var det inte:

[video=youtube;pPWve0f9PD8]http://www.youtube.com/watch?v=pPWve0f9PD8[/video]
    Filmat av Malin Selander

4. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BusinessClass.se har inte fått en personlig inbjudan till att fota lite i planet? Jag kan nog offra mig och ta mig an uppdraget.. ;)

Det är vid dessa tillfällen man önskade att man var anställd av tidningar osv och kunde medverka som ackrediterad press.

1 person likes this.
  5. jag landar med EK157 på onsdag....blir att titta ut genom fönstret lite extra då :)
    För AF1 skulle väl komma runt lunch...

1 person likes this.
  6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men man måste väl ändå använda en av de befintliga start- och landningsbanorna? Dessutom taxar de ju så någon glimt går säkert att få.

7. Adamsson

Adamsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer att vara på Arlanda på onsdag morgon/fm/dag och funderar på att stå vid terminal 2, längst ut efter ingång C för att om möjligt kunna få en skymt/fotografera maskinen.

8. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet vilken bana det "förmodligen" blir? Tänkte om man skulle chansa lite och traska ut i skogen med stövlarna på och eventuellt upp i ett träd.

Fast det lutar nog åt att jag skippar trots allt. Kommer fler tåg på "enklare" ställen än lilla Arlanda.

9. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som ett ypperligt sätt att få halva Secret Service på sig ;)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!