Senaste nytt

Bara alkoholfri dryck för checken på Stat Hudiksvall?

FF#1

Medlem
Vart lite paff här om veckan. Fick bara läske-blask för min kupong på Stat Hudiksvall. Tydlig hade ägaren bestämt det, trots att det står på checken att den gäller för öl och vin. Någon mer som har råkat ut gör det?
 

Alf

Medlem
Sådana usla hotell skall bojkottas. Man skall väl själv få välja. Har aldrig varit med om att man tvinga i sig läsk istället för öl eller vin. Däremot har det inte alltid gällt för starksprit och det kan jag acceptera. Bra att veta, då blir det inte Statt om man skulle behöva bo över i glada Hudik.
 
Det där var riktigt snålt. Något annat skäl än dum snålhet kommer jag inte på.
Tack för info hursomhelst, det hotellet ska jag aldrig bo på.
 

taxvalp

Medlem
Har också råkat ut för det på samma hotell för ett par veckor sedan. Investerade i ett berg av chips och nötter till mitt sällskap istället.
 

FF#1

Medlem
Ska nog skicka in ett klagomål centralt, det känns som att det finns spelregler för detta som inte borde gå att fiffla bort.

Nått bra sätt att skicka in en sån synpunkt?
 

thh

Medlem
Det låter som ett erbjudande om x, y eller z som istället blir en cola för 5kr för det har chefen beslutat är ett brott mot marknadsföringslagen och avtalslagen.

Du kanske ska trycka lite på det. Om de erbjuder en vara kan de inte själva bestämma sig för att det tycker de inte de behöver helt plötsligt.
 

FF#1

Medlem
Lite återkoppling:

Skrev och klagade, fick svar enligt nedan.

Hej FF#1,


Tack för ditt mejl och din feedback.

Vi beklagar att du fick höra att "...ägaren har bestämt att spara pengar.." - det är absolut inte vad våra hotell går efter.

De allmäna villkor för restaurangkuponger är följande:

·Alkoholhaltiga drycker måste köpas i samband med mat och måste stå på samma nota.

·Mat inkluderar inte köp av nötter, chips eller andra typ av snacks.


Vi kommer att ta det här ärendet vidare med Quality Hotel Statt och försöka förbättra våra rutiner.
Tack igen för att du kom till oss med din feedback :)

Ha en forstatt trevlig dag!


Med vänliga hälsningar


NORDIC CHOICE HOTELS
 
Toppen