Bali, visa on arrival & departure tax

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Unicornone, 6 Januari 2016.

1. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    skummade lite men hittade ingen tråd om detta när jag sitter med luren, visa on arrival var borttaget när vi landade den 16/12, mannen i disken sa bara no fee, it's free now. Tillika är departure tax inkluderat i flygbiljetten på alla biljetter bokade efter den 9/2-15.

2. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev själv förvånad när jag skulle lämna Jakarta och inte behövde betala flygplatsskatt. De pengarna gick istället i ett litet Unicef-kuvert ombord Cathay Pacific.

Visa free vs Visa on arrival är en annan historia och det blev Visa on arrival via en agent för mig när jag ankom men kostnaden för det stod Marriott för då den inte borde ha funnits.

3. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt TimaticWeb så behövs inte visum för passagerare med svenskt pass som landar på vissa flygplatser. Max stay 30 dagar.
    https://www.timaticweb.com/cgi-bin/...SSTYPES=PASS&DE=ID&user=KLMB2C&subuser=KLMB2C

4. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 6 Januari 2016

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!