Senaste nytt

Bakslag mot BA3

Magino

Medlem
Ryktet säger att Special Services kommer möta BA003 PAX och eskortera dom förbi köerna.
Om sant så är det en elegant lösning :)

detta skulle ju vara en grym lösning på det hela. Kanske inte lika bra men näst intill. Sedan är det säkert en och annan Amerikan som flyger denna flight och de flesta frekventa resenärer där har väl global entry så de kommer inte lida så mycket.
 

Concorde

Founding Member
Precis. Även ikke amerikaner kan ansöka om Global Entry. Misstänket att många som reser på LCY-JFK kärran har detta ordnat.
Många "Masters of the Universe" på dessa flighter...
 

Senator

Moderator
Jag tror att om de amerikanska myndigheter öppnar upp för speciallösning för BA3 kan detta skapa problem senare då det troligen finns andra bolag som vill ha "hjälp". I min erfarenhet är det bara Swiss på JFK T4 som har varit redo att pro-aktivt hjälpa mig som F passagerare. Jag vet att HON ibland kan få hjälp, men båda gånger jag landade med Swiss var jag genom på under 10min. Undrar på om inte lösningen finns i Dublin :)
 

Concorde

Founding Member
I förhållande till antalet stolar är det många. Glöm inte att CWLCY används nästan bara utav yrkesfolk i Canary Wharf och City of London. Nästan alla stora Investment Banker, Juristfirmor, Konsultbolag etc är Amerikanska och med stora kontor i dessa stadsdelar. Många av de anställda är US citizens.

Jag menade inte Global Entry, fel av mig. Har kunnat ansöka som EU medborgare under ett annat program. Skall leta fram mailet.
 

Senator

Moderator
Nu har jag bara åkt BA3 en gång, men jag har för mig att med 28/32 stolar bokade och 6/28 med incheckade väskor tog det exakt 25min hela processen, och innan dörren stängde.
 

Concorde

Founding Member
Same here.
Kan vara så att dom missat att uppdatera info. Bekräftat är att man numera sitter kvar ombord under tankning. Mao 40 minuter verkar inte stämma då.
 
Toppen