Bakslag mot BA3

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Magino, 6 September 2012.

  1. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Från och med 28 oktober kommer BA3 inte längre kunna klara av tullen till USA i Shannon utan denna kommer ske på JFK. Detta på grund av att tullen i Shannon kommer minska sina arbetstider och BA3 landar helt enkelt för sent.
    Så frågan är, är CWLC så pass mycket bättre att det är värt en längre resa över Atlanten?

    British Airways - Club World London City: Shannon
    http://www.businesstraveller.com/news/ba003-new-york-service-to-lose-us-pre-clearance
     
  2. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det där är ju ett stort bakslag för den flighten. Mycket av meningen känns som den försvinner, jämfört med andra British Airways.
     
  3. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    För att jämföra lite

    BA3 LYC-JFK 16.00-21.30
    BA115 LHR-JFK 16.15-20.05
    BA1510 (American Airlines) LHR-JFK 17.05-21.15
     
  4. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker så här.. lägg ner och lägg kärran på ARN-LCY istället. :)
     
    8 personer gillar detta.
  5. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är förargligt. BA001 kommer bli knökfull med city/docklands folk medan 003 lär bli mer av en leisure kärra med kraftigt rabatterade biljetter samt poäng stolar.
     
  6. Finns det inte ett annat problem? Man kan inte lämna LCY med tillräckligt med bränsle då landningsbanan är för kort för att A318 skall ha full tank? St. John kanske? Eller Dublin?
     
  7. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Man tar inte bort stoppet i Shannon utan bara möjligheten att gå genom immigration där för BA3.
     
  8. Är det inte enklare att skapa US Immigration&Custom på London Heathrow T5 istället?
    Det blir superadvantage för British Airways.
     
  9. En diskussion som fortlöper... Gäller alla terminaler dock inte bara T5. Tror American Airlines skulle bli sura om inte man fick detta på T3 också..

    Tack Magino, det stämmer... Men hela/halva syfte är borta nu då...
     
  10. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    A318 är fullt kapabel att lyfta från banan på LCY vid MTOW, vilket skulle ha eliminerat behovet för stopp vid SNN. Däremot sätter viktrestriktionerna på LCY stopp för detta, då man har krav på att planet ska kunna stiga snabbt (p.g.a buller) samt att man vid motorbortfall snabbt och säkert ska kunna återvända till flygplatsen.

    Det optimala hade ju trots allt varit om man kunde flyga direkt till LGA från LCY, men range restriktionen på LGA satte stopp för detta. Vad meningen med den är har jag ingen aning om :rolleyes:
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×