Senaste nytt

Baggagestrul på Arlanda T2 6 juni?

Följetongen är inte slut.. Min flickvän och jag checkade in varsin väska. Den gode nyheten är att BAs system funkade bra: när vi landade på Arlanda hade vi båda mail med information om att väskan inte kom med, och claimnummer. So far, so good..

Flickvännens story:
Menzies ringer måndag (vi anlände söndag), kommer överens om leverans på tisdag kväll hemma hos henne. Måndag eftermiddag när hon är en kvart från hemmet ringer chaffisen: "jag kommer inte in till dig.." Inte konstigt svarar hon, du skulle komma i morgon. "Jag kan komma senare i kväll säger chaffisen". Ja tack svarar hon.. Tystnad hela kvällen...

Tisdag kommer han, väskan är iskall. Helt klart varit i bilen hela natten..

Min story:
Menzies ringer tisdag morgon, jag hinner inte svara. Försöker ringa tillbaka men numret hamnar nere i Europa någonstans. "Vi ber det lokala kontor återkoppla till dig". Fint svarar jag.
Onsdag kl. 10.00 har jag fått nog. Ringer igen, och en trevlig kille ringer Arlanda som inte är vid datorn. Lovas återkoppling inom en kvart. Tystnad...
Onsdag kl 15.00, ringer jag igen. Nu talar jag med Europa som talar med Arlanda som lovar ringa upp mig direkt. Lägger på luren och samtal kommer. Vi bokar leverans i morgon förmiddag på kontoret.

17.00 ringer Menzies igen. "Du Senator, nu hittar vi inte din väska".. Que? Är jag med i dolda kameran? Så ni säger att väskan som anlände på söndag med nästa flight är borta? :confused::(:eek:

To be continued....

#detgårsämrenu
Hur har det gått?
 
Toppen