Baggagestrul på Arlanda T2 6 juni?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av AABack2ARN, 8 Juni 2014.

  1. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vid ankomsten till Arlanda T2 idag (8jun) möttes jag av en ofantligt stor mängd väskor. De som jag hann titta på var daterade den 6 juni och flertalet (men inte alla) verkade vara från olika British Airways-plan.

    Har det varit något strul med baggagehanteringen nyligen (som jag hade turen att missa)?
     
  2. xmit

    xmit Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som det var ett större IT-problem...

    British Airways News - Latest BA News
     
  3. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fy fasen.
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, British Airways och incheckat bagage har varit lite FAIL sista dagarna om man säger så...
     
  5. Det var mega-kaos på ARN T2 igår med bagage. Känns som när Air Belin hade problem. Tyvärr blev både jag och medresenär av med vårt bagage i transit i LHR, och Menzies antog det kommer ta 2-3 dagar innan vi får hem detta :mad:
     
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det stod även en hel del baggage där i torsdags. Kollade dock inte på vad som stod på taggarna.
     
  7. Det stod TK på dom allihop, iaf i fredags
     
  8. Timotey

    Timotey Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    På T2?
     
    agehall, AABack2ARN och Agö gillar detta.
  9. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    I så fall är det inte konstigt att de stod kvar... Vad förvånade alla måste blivit ;)
     
    Last edited: 11 Januari 2016
    Timotey gillar detta.
  10. Följetongen är inte slut.. Min flickvän och jag checkade in varsin väska. Den gode nyheten är att BAs system funkade bra: när vi landade på Arlanda hade vi båda mail med information om att väskan inte kom med, och claimnummer. So far, so good..

    Flickvännens story:
    Menzies ringer måndag (vi anlände söndag), kommer överens om leverans på tisdag kväll hemma hos henne. Måndag eftermiddag när hon är en kvart från hemmet ringer chaffisen: "jag kommer inte in till dig.." Inte konstigt svarar hon, du skulle komma i morgon. "Jag kan komma senare i kväll säger chaffisen". Ja tack svarar hon.. Tystnad hela kvällen...

    Tisdag kommer han, väskan är iskall. Helt klart varit i bilen hela natten..

    Min story:
    Menzies ringer tisdag morgon, jag hinner inte svara. Försöker ringa tillbaka men numret hamnar nere i Europa någonstans. "Vi ber det lokala kontor återkoppla till dig". Fint svarar jag.
    Onsdag kl. 10.00 har jag fått nog. Ringer igen, och en trevlig kille ringer Arlanda som inte är vid datorn. Lovas återkoppling inom en kvart. Tystnad...
    Onsdag kl 15.00, ringer jag igen. Nu talar jag med Europa som talar med Arlanda som lovar ringa upp mig direkt. Lägger på luren och samtal kommer. Vi bokar leverans i morgon förmiddag på kontoret.

    17.00 ringer Menzies igen. "Du Senator, nu hittar vi inte din väska".. Que? Är jag med i dolda kameran? Så ni säger att väskan som anlände på söndag med nästa flight är borta? :confused::(:eek:

    To be continued....

    #detgårsämrenu
     
    Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×