Baggageregler på domestic American Airlines award (BAEC)

Diskussion i 'Oneworld' startad av johhenrik, 17 Juli 2015.

1. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är reglerna för incheckat baggage på en resa med American Airlines, bokad med Avios. Det är LAS-LAX i ekonomi som jag bokat, bokningsklass T säger den. Enligt MMB så är det handbaggage endast, men får man som BAEC Gold (Oneworld Emerald) checka in något gratis? Jag har läst på AAs hemsida, men det är aningens rörigt tycker jag faktiskt.

2. Homer

Homer Medlem

Extra baggage allowance for Emerald frequent flyers
    As an Emerald frequent flyer you can check in one additional bag for free in addition to your ticketed baggage allowance when you fly on oneworld airlines. If your ticket mentions a weight allowance, you can check in an extra 20kgs (44lbs). (This benefit is not available on British Airways 'Hand Baggage Only' fares on select short-haul routes.)
    Extra baggage allowance - oneworld

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!