Senaste nytt

Baggage, trasigt. Vad gäller.

Erik M

Medlem
Efter att ha skickat in allt som Thai krävde så skrev de för exakt en månad sedan:


"
Hej Erik,

Då skickar vi det vidare till vår leverantör och återkommer till dig.

Med vänliga hälsningar

Customer Relations
Sweden, Finland & Estonia
"


Brukar det ta så här lång tid för er andra? Är det normalt?
 

danielhog

Medlem
Vad var det här med att byta ut väska på Arlanda? Gäller det bara om man flyger i viss klass/har viss stauts?

Är visserligen ny på sidan, men har inte hört talas om det tidigare. Har själv en trasig väska sen två veckor med SAS, helt utan svar på flertalet mail och chattar med kundtjänst som hänvisar vidare...
 

Dr. Miles

Expert
Vad var det här med att byta ut väska på Arlanda? Gäller det bara om man flyger i viss klass/har viss stauts?

Är visserligen ny på sidan, men har inte hört talas om det tidigare. Har själv en trasig väska sen två veckor med SAS, helt utan svar på flertalet mail och chattar med kundtjänst som hänvisar vidare...
Har du rapporterat skadan vid ankomst och fått skaderapporteringsnummer? ( T ex ARNSK12345 om det var på Arlanda du har rapporterat och till SAS)
 

Dr. Miles

Expert
Efter att ha skickat in allt som Thai krävde så skrev de för exakt en månad sedan:


"
Hej Erik,

Då skickar vi det vidare till vår leverantör och återkommer till dig.

Med vänliga hälsningar

Customer Relations
Sweden, Finland & Estonia
"


Brukar det ta så här lång tid för er andra? Är det normalt?
Hur gick det? Har du fått svar från dem?
 

palmen

Moderator
Vad var det här med att byta ut väska på Arlanda? Gäller det bara om man flyger i viss klass/har viss stauts?

Är visserligen ny på sidan, men har inte hört talas om det tidigare. Har själv en trasig väska sen två veckor med SAS, helt utan svar på flertalet mail och chattar med kundtjänst som hänvisar vidare...
Det gäller för alla Bara anmåla direkt på Arlanda och i och med att det var en väska jag fått tidigare av dom (American Tourister) så bytte de till en exakt likadan.
 

taxvalp

Medlem
Fick väskan uppbruten på flight Belgrad-Skopje. Ganska uppenbar jakt på mediciner då bar necessärerna var öppnade och inget uppbart stulet men väskan obrukbar.

Har förstås anmält till flygbolaget - men har någon erfarenhet av Amex Platinumförsäkring i dessa fall? Ser inget i villkoren som gör mig klokare.
 

Steve

Medlem
Jag fick en väska förstörd förra helgen, har anmält till SAS och fick en voucher på Bagsupports webshop motsvarande 90% av väskans nypris. Väskan var inköpt till just den resan. Men på webshopen finns inte just den väskan att beställa. Jag vill ha en exakt likadan väska, någon som vet om det går att lösa det via Bagsupport?
 

Maja

Medlem
@Steve Hade samma problem, men fick tyvärr till svar att det var de väskor som fanns där jag hade att välja på. Men kontakta dem ändå och förklara din situation. Är det just modellen som ej finns inne? Utbudet ändras lite har jag märkt. Kunde vänta och då kom iaf rätt storlek in in i sortimentet igen iaf.
 

Steve

Medlem
@Steve Hade samma problem, men fick tyvärr till svar att det var de väskor som fanns där jag hade att välja på. Men kontakta dem ändå och förklara din situation. Är det just modellen som ej finns inne? Utbudet ändras lite har jag märkt. Kunde vänta och då kom iaf rätt storlek in in i sortimentet igen iaf.
Tack @Maja, väskan var en present till sonen som önskat sig en speciell modell så extra trist att den blev förstörd direkt. Får ringa dem i morgon och se vad de säger.
 
Toppen