Hej!
Hamnat i en för mig ny situation som några av er mer erfarna kanske har lite info kring
När jag landade på Newark i Lördags från Stockholm så kom bara 1 av mina 2 väskor fram. Jag anmälde den i SAS bagage claim enligt alla konstens regler. Jag fick där veta att den skulle komma till mitt hotell på Tisdag (bor cirka 10 mil väster om NY). Jag ringde SAS som sa att de ersätter alla artiklar jag behöver köpa under denna tid. Så länge allt bra.
När jag sedan fick min väska igår kväll så var den öppnad av någon (ingen TSA-lapp i) och mitt TSA-lås fungerar inte längre. Jag har försökt ringa de 2 nummer jag fik av bagage claim-personalen på Newark men de har inte svarat sedan igår kväll. Jag har även ringt vanliga Eurobonus-numret men har fått rätt tomma svar och senast så sa var agenten direkt otrevlig och sa att jag inte får ha låst väskan till USA. Jag sa då att det var en Samsonite med TSA-lås men det spelade ingen roll enligt honom. Han har fel och han ville inte heller hjälpa mig vidare utan sa att jag måste åka till flygplatsen. Jag sa att det är typ 2 timmar enkel väg och att jag har ett jobb att sköta och han svar var "jaha?".
Jag har ett eget bolag och reser för kunds räkning. Mitt försäkringsbolag säger att de kommer stå för alla kostnader om inte SAS gör det.
Vet någon hur jag kan få väskan skadeanmäld utan att åka till Newark? För jag antar att jag måste göra detta innan jag åker hem för att ha möjlighet att få ersättning av SAS/försäkringsbolag för detta?
Tacksam för alla svar!
Mvh
John
Hamnat i en för mig ny situation som några av er mer erfarna kanske har lite info kring
När jag landade på Newark i Lördags från Stockholm så kom bara 1 av mina 2 väskor fram. Jag anmälde den i SAS bagage claim enligt alla konstens regler. Jag fick där veta att den skulle komma till mitt hotell på Tisdag (bor cirka 10 mil väster om NY). Jag ringde SAS som sa att de ersätter alla artiklar jag behöver köpa under denna tid. Så länge allt bra.
När jag sedan fick min väska igår kväll så var den öppnad av någon (ingen TSA-lapp i) och mitt TSA-lås fungerar inte längre. Jag har försökt ringa de 2 nummer jag fik av bagage claim-personalen på Newark men de har inte svarat sedan igår kväll. Jag har även ringt vanliga Eurobonus-numret men har fått rätt tomma svar och senast så sa var agenten direkt otrevlig och sa att jag inte får ha låst väskan till USA. Jag sa då att det var en Samsonite med TSA-lås men det spelade ingen roll enligt honom. Han har fel och han ville inte heller hjälpa mig vidare utan sa att jag måste åka till flygplatsen. Jag sa att det är typ 2 timmar enkel väg och att jag har ett jobb att sköta och han svar var "jaha?".
Jag har ett eget bolag och reser för kunds räkning. Mitt försäkringsbolag säger att de kommer stå för alla kostnader om inte SAS gör det.
Vet någon hur jag kan få väskan skadeanmäld utan att åka till Newark? För jag antar att jag måste göra detta innan jag åker hem för att ha möjlighet att få ersättning av SAS/försäkringsbolag för detta?
Tacksam för alla svar!
Mvh
John