Senaste nytt

Baggage, trasigt. Vad gäller.

Rebel

Medlem
  • Notera: vissa bolag tillåter inte att du gör en anmälan om skadat bagage efter att du har gått ut ur ankomsthallen ("vem som helst kan ju åka hem och kasta väskan från tredje våningen")
Sorry!
Men han fick det hemkört. Ska han vänta i ankomsthallen till väskan kommer.??

Jag kan förstå regeln men ibland undrar jag vart sunt förnuft har tagit vägen. Det fanns i Sverige för 20 år sen jag är helt säker på det.

Man ska nog ha en tätt väska på incheckat baggage....
 

Mike@GOT

Medlem
Men han fick det hemkört. Ska han vänta i ankomsthallen till väskan kommer.??

Jag kan förstå regeln men ibland undrar jag vart sunt förnuft har tagit vägen. Det fanns i Sverige för 20 år sen jag är helt säker på det.

Man ska nog ha en tätt väska på incheckat baggage....

Punkterna var generella, snarare än riktade mot honom :)

Jag kan hålla med dig i vad du säger dock.
 

Kricka

Medlem
Det mest uppseendeväckande här är väl att det finns människor som checkar in sin dator!

Det är inte helt ovanligt har jag förstått då jag på jobbet ibland hör att folk
fått den bärbara datorn stulen ur sitt incheckade bagage.. I dessa fall verkar
det mer som att de inte bryr sig då den hör till "firman" ?
 
Det är inte helt ovanligt har jag förstått då jag på jobbet ibland hör att folk
fått den bärbara datorn stulen ur sitt incheckade bagage.. I dessa fall verkar
det mer som att de inte bryr sig då den hör till "firman" ?
Ojdå, hade ingen aning om det. Inte bara ur stöldsynpunkt men även hållfasthet. Minns när en kollega köpt dyrt objektiv i New York och berättade att han checkat in det. Bagagelastare och känsligt objektiv känns inte som en bra kombination.
 

olo

Medlem
Det är inte helt ovanligt har jag förstått då jag på jobbet ibland hör att folk
fått den bärbara datorn stulen ur sitt incheckade bagage.. I dessa fall verkar
det mer som att de inte bryr sig då den hör till "firman" ?
Av bekanta har jag förstått att det är relativt vanligt bland ingenjörer/konstruktörer med laptops anpassade för resurskrävande CAD-program, där den släpbar datorn ofta väger >>4kg. Jag vet flera som har läst reglerna om maxvikt på handbagaget och därför checkar in den. Om den skulle gå sönder? Då går det ju att kvittera ut en ny, lättare.
 

Kricka

Medlem
Av bekanta har jag förstått att det är relativt vanligt bland ingenjörer/konstruktörer med laptops anpassade för resurskrävande CAD-program, där den släpbar datorn ofta väger >>4kg. Jag vet flera som har läst reglerna om maxvikt på handbagaget och därför checkar in den. Om den skulle gå sönder? Då går det ju att kvittera ut en ny, lättare.

Jo, det funkar ju så länge man har informationen tillgänglig i "molnet" eller så, annars
kan det bli väldigt tråkigt att försöka förklara för chefen vad hänt med senaste årets
arbetsinsats ?!
 

olo

Medlem
Jo, det funkar ju så länge man har informationen tillgänglig i "molnet" eller så, annars
kan det bli väldigt tråkigt att försöka förklara för chefen vad hänt med senaste årets
arbetsinsats ?!
Jag hoppas att ingen sparar sin information enbart på sin laptop!
Jag ser den som något som jag kan bli av med när som helst. Samma sak med mobilen.
 
Använder denna tråd lite.

Jag har varit på en resa till Australien som vi bokade med poäng och 2-4-1 (Mycket tack hjälp här på Business Class). Resan var i first med thai dit och Lufthansa hem och den var kanon, förutom en grej.

När vi landade var vår resväska helt trasig och öppen (Vi fick plocka våra kläder från bandet). Jag fick info om att jag kunde besöka en affär i Sydney för att få en ny väska. Vi skulle bara vara i Sydney sista dagen (Sent flyg hem). När jag kom till affären sa de ”det här var en fin väska, tyvärr kan vi bara erbjuda en väska till ett värde av 600 Sek här”. Jag trodde då att det kanske var för att man skulle få hem sina saker och sedan få en bättre väska hemma, så var det inte. Om du tar emot väskan är ärendet avslutat.

Jag hade en väska som jag fått från Emirates när de pajade min Samsonite, märket är President och jag har varit nöjd med den.

Jag avböjde och blev ombedd att kontakta Thai och skickade 10 mail fram och tillbaks, men fick svaret att jag var tvungen att fixa det hemma. Nu har jag börjat om här hemma med 3-4 mail.

Hur ser ni på detta? Är det någon skillnad i skydd/hjälp man kan förvänta sig om man reser i First?

Hade de också sagt från början att jag var tvungen att ta det hemma om jag inte vill ha en tygväska så hade jag ju inte behövt slösa bort halva dagen i Sydney.

Hur borde jag gå vidare? Ska jag vara nöjd om jag får en ny väska eller borde man förvänta sig bättre service?
.
 
Toppen