Använder denna tråd lite.
Jag har varit på en resa till Australien som vi bokade med poäng och 2-4-1 (Mycket tack hjälp här på Business Class). Resan var i first med thai dit och Lufthansa hem och den var kanon, förutom en grej.
När vi landade var vår resväska helt trasig och öppen (Vi fick plocka våra kläder från bandet). Jag fick info om att jag kunde besöka en affär i Sydney för att få en ny väska. Vi skulle bara vara i Sydney sista dagen (Sent flyg hem). När jag kom till affären sa de ”det här var en fin väska, tyvärr kan vi bara erbjuda en väska till ett värde av 600 Sek här”. Jag trodde då att det kanske var för att man skulle få hem sina saker och sedan få en bättre väska hemma, så var det inte. Om du tar emot väskan är ärendet avslutat.
Jag hade en väska som jag fått från Emirates när de pajade min Samsonite, märket är President och jag har varit nöjd med den.
Jag avböjde och blev ombedd att kontakta Thai och skickade 10 mail fram och tillbaks, men fick svaret att jag var tvungen att fixa det hemma. Nu har jag börjat om här hemma med 3-4 mail.
Hur ser ni på detta? Är det någon skillnad i skydd/hjälp man kan förvänta sig om man reser i First?
Hade de också sagt från början att jag var tvungen att ta det hemma om jag inte vill ha en tygväska så hade jag ju inte behövt slösa bort halva dagen i Sydney.
Hur borde jag gå vidare? Ska jag vara nöjd om jag får en ny väska eller borde man förvänta sig bättre service?
.