Baggage-eländet i London Terminal 5 fortsätter

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av AABack2ARN, 1 Juli 2014.

1. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Passerade Arlanda T2 idag och baggageområdet såg ut som ett världskrig, med väskor och vagnar överallt. De absolut flesta av de etiketter jag tittade på kom från British Airways-flighter men en hel del KLM och Air France taggar såg jag också.

Det hade gått så långt att Menzies släppt in personer utifrån, som anmält sitt baggage försenat, så att de själva fick gå och leta efter sina väskor!

British Airways har medgett stora problem: http://www.britishairways.com/travel/flightops/public/en_gb?p_faqid=5036:

Pinsamt British Airways och BAA! Så undrar ni varför folk vill ta ombord hela sitt bohag... :mad:

2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, min svåger råkade ut för detta på väg till LAS. Tog tre dygn innan han fick väskan. Är inte så glad på British Airways/American Airlines/BAA.

3. Man kanske ska checka in en tom resväska på söndag då när jag drar till us och hoppas att den inte kommer med. Shopping spree deluxe och låta amex ta räkningen då jag har viktiga möten på måndag i DC.

1 person likes this.
  4. Betala med Handelsbanken Platinum ;)

Carl, drW och sembl gillar detta.
  5. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja eller varför inte AMEX Black.

Ett annat tips är att alltid ha 2 rejäla handbagage.

6. etnoy

etnoy Medlem

Reser Göteborg-London med British Airways i kväll. Bör man räkna med bagagekaos även då?

7. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förhoppningsvis slipper du det, då kaoset mest verkar röra bagage som ska vidare med ansluter i London. Själv reser jag enbart med handbagage om jag är borta kortare tid än två veckor. Med British Airways kan ditt handbagage väga 23 kg och utöver det kan du ha en ganska stor väska till.

http://www.britishairways.com/sv-se/information/baggage-essentials/hand-baggage-allowances

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stod rätt mycket väskor i ARN T2 igår vid 23-tiden när jag kom hem, så helt löst är nog inte kaoset.

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Passerade T2 i torsdags. Manga vaskor kvar men snarast en brakdel mot i tisdags...

10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hon skall nog inte resa, verkar ha oflyt med det mesta när det gäller flygresor, enda vinsten är väl att ha dig som svåger.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!