Senaste nytt

Bagageregler vid olika klasser

På Landvetter checkade jag i söndags in via den nya snabba automaten (se bild) där man direkt anger hur mycket bagage och får ut bagagetaggen.
Jag åkte Sas Plus vilket ger 2 incheckade bagage. Eftersom jag är EBS får jag ytterliggare ett bagage, dvs totalt 3 - men jag kunde bara välja mellan 1 eller 2 incheckade bagage. Möjlig bugg ? Automaterna är ju sprillans nya.

/ TT

Visa bifogad bild 65020

Är det en maskin från SAS eller Swedavia?
 

TasselT

Medlem
Är det en maskin från SAS eller Swedavia?
Swedavia. Sas och Norwegian köper tjänsten.
Se Nu kan du checka in ditt bagage i expressautomater på Landvetter | Göteborg Landvetter Airport

Tycker idén med automaten är kanon om man redan checkat in via t ex Appen och bara ska ha ut bagagetaggen - men då gäller det att man också kan checka in de antal väskor man har rätt till.
Men - det är ju en testperiod nu fram till och med augusti.

/ TT
 

AABack2ARN

Medlem
Saken är nog att du enligt biljetten har rätt till 2 (två) incheckade baggage. Utöver det har du ett baggage där SAS bjuder på avgiften eftersom du är EBS - det är dock inte med i biljetten utan en förmån. Vilket du också kan märka om du checkar in hos ett annat bolag än SAS då de inte bryr sig om EBS som status.

Jag tror maskinerna tillhör Swedavia och är såpass generella att de inte fattar "förmånsbagagge" utan i alla de fallen måste man passera en manuell disk om man har mer än den normala baggagemängden. Antar att samma sak gäller om man har EBG exempelvis - någon får gärna testa och rapportera.
 
Toppen