Bagageregler på United Airlines?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Markus787, 5 Maj 2015.

1. Markus787

Markus787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Jag har hittat en multiple-destinations biljett med United, den ser ut såhär:
    ARN-ORD(via Bryssel)
    ORD-LAX
    LAX-MEX
    MEX-TPA (via Houston)
    TPA-ARN (via New York)

Samtliga flighter flygs av United bortsett från den första, till Bryssel, den trafikeras av SAS. Jag tänkte fråga, vilka bagage-regler gäller? Riskerar jag tillägsavgifter på något segment?
    På Uniteds hemsida står det att "additional bag charges may apply". Tolkar jag informationen rätt så menar dem att man får betala $25 per väska (23 kg) vid inrikesresor. Frågan är, spelar det någon roll att jag har en genomgående biljett eller kommer jag ändå få betala?
    Jag är statuslös inom Star Alliance och flyger denna resa i ekonomi.

Tack på förhand!

2. Jag gissar att det är en Economy class bokning även om du inte skriver.

Är resan bokad som en biljett eller kombination av flera separata bokningar?
    Om det är en biljett, ingår incheckning av en väska upp till 23 kg hela resan.

3. Markus787

Markus787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skrev längst ned att resan genomfördes i ekonomi, menade naturligtvis economy class om det var oklart!

Resan bokas som en enda bokning och de 8 segmenten är utspridda över 1 månad, då slipper jag avgifterna med andra ord?

4. Ja, så länge det är bara en väska max 23 kg (+ måttet är inom deras krav).

5. Markus787

Markus787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grymt. Tackar stort för hjälpen!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!