Senaste nytt

Bagageregler, MSC (Most Significant Carrier)

Dr. Miles

Expert
I detta fall är det resa ARN-CPH med SAS CPH-YYZ med Air Canada, vidare med Air Canada inrikes till slutdestination.
Aha, då är Air Canada Most Significant Carrier väl?

Jag vet inte hur tullhantering fungerar i Kanada men jag antar att man måste hämta bagaget i Toronto, gå genom tullen och sedan checka in bagaget igen.
I så fall finns det fortfarande risk att Air Canada personal i Toronto vill ha betalt för extra väskan, även om SAS personal på Arlanda skulle checka in väskorna hela vägen till destinationen.
 

palmen

Moderator
Aha, då är Air Canada Most Significant Carrier väl?

Jag vet inte hur tullhantering fungerar i Kanada men jag antar att man måste hämta bagaget i Toronto, gå genom tullen och sedan checka in bagaget igen.
I så fall finns det fortfarande risk att Air Canada personal i Toronto vill ha betalt för extra väskan, även om SAS personal på Arlanda skulle checka in väskorna hela vägen till destinationen.
Jo, nu är det dock betalt och var tvungen att visa kvitto för att få boarda planet i Stockholm.
 

chazzie

Medlem
Fyller på med min fundering här, åker:

ARN-VIE-BKK-SYD-ZQN(Queenstown, NZ) på utresan och
AKL-BNE-SIN-FCO-ARN på hemresan. I båda fall har jag fått baggage allowance som motsvarar ekonomi trots att alla resor utom den kortaste är i bueiness (awardresa).

Är det något som kommer att vara ett problem eller är det reglerna på plats som gäller? Jag chattade med SAS och de sa prata med Austrian varpå Austrian säger prata med SAS...
 
Toppen