Bagagefråga vid stopover

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Unicornone, 19 November 2014.

1. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en bokning med Lufthansa till DPS via SIN i januari, efter en tidtabellsändring så fick vi en 23h stopover i SIN där vi också byter från Lufthansa till SQ. Är det någon som vet om det finns någon möjlighet att få bagaget incheckat hela vägen? Är en passionerad cigarrökare så jag vill undvika att ta in bagaget i SIN, de har något mot tobak där....

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prata med Lufthansa, när det är så långt i förväg borde de kunna ge besked. Annars finns det kanske airside bagageförvaring?

Unicornone gillar detta.
  3. Christian R

Christian R DYKWIA

Det ville undre mig hvis det ikke kunne lade sig gøre, jeg tror faktisk det er standard så længe i også er checket ind hele vejen.

Unicornone gillar detta.
  4. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan ju möjligen vara ett problem att checkin på ARN är över ett dygn före avgång från SIN, jag undrar om de låter oss checka in hela vägen då? Checkin på SIN-DPS öppnar väl först ett dygn före avgång.

5. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns en del förvaringsmöjlighete men jag blir inte klok på om det går att förvara bagaget inom tullområdet eller om vi måste ta det genom tullen för att sedan förvara. Har mailat en firma jag hittade där, får välan hoppas på det bästa. Skulle vara trist att behöva köpa svindyra rökverk på Changi, dessutom inte av mina favoritmärken..

6. NotRyan

NotRyan Medlem

På Changi så finns det bagageförvaring airside i terminalerna, så det är bara att lämna det där innan du går mot utgången

Unicornone gillar detta.
  7. Om det är bokad som en bokning ska det gå att checka in väskan hela vägen till Denpasar. Jag har gjort liknande flera gånger via Singapore.

Byte inom 24 timmar räknas inte som stopover därför ska det gå att checka in väskan till destinationen eller första stopover flygplatsen.
    Däremot om man har byte över 24 timmar (stopover) måsta man hämta väskan där man har stopover.

Unicornone gillar detta.
  8. Christian R

Christian R DYKWIA

Singapore Airlines check-in åbner 48 timer før afgang så ingen problemer der.

Unicornone gillar detta.
  9. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lysande, jag bockar och bugar!

10. Jacob

Jacob Medlem

Singapore Airlines tillåter som sagt incheckning av bagage 48 timmar före avresa, jag har själv checkat in bagage kvällen innan (16 timmar före avgång eller något sånt) och det var inga som helst problem.

Unicornone gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!