Senaste nytt

Bagage på United som Eurobonus Guld?

Gummaron

Medlem
Jag blev så nyfiken att jag kontaktade UA på Facebook. Fick svaret att familj eller andra på samma bokning som en *G INTE omfattas av extrabagage, bara kortinnehavaren.

Personen kunde inte svara på när denna ändring skett. Och eftersom det var en kundtjänstmedarbetare så utgår jag från att hen inte visste ett skit. Så jag skulle säga att oklarheten kvarstår...

Har en bokning med United i juni nästa år. Jag är *G och fästmön *S. Så här ser det ut när jag loggar in på United:

United luggage.jpg


Som vanligt verkar kundtjänst vara ute och cykla.
 

Totopez

Medlem
Har en bokning med United i juni nästa år. Jag är *G och fästmön *S. Så här ser det ut när jag loggar in på United:

Som vanligt verkar kundtjänst vara ute och cykla.
Sådär stod det för oss i somras, reste hela familjen på en bokning. En EBG, resten EBB. Inga problem med incheckade väskor och boarding i grupp 1 för alla. Men eftersom det inte fanns med på hemsidan längre så har det känts lite osäkert, särskilt som kundtjänst inte har koll.

Skönt att det verkar funka som vanligt.
 

Homer

Medlem
Jag gjorde slutligen en bokning ihop med en kastlös, inrikes ekonomi, i bokningsbekräftelsen stod det 1 bag per traveler
och det var ingen som hade någon invändning när vi lämnade in väskorna på flygpl. häromdagen.

Sen suger det att andra flygbolags guldmedlemmar inte får välja Plussäten...
 

varva77

Medlem
Blev lite paff precis när jag skulle checka in till ARN via EWR. Är guld men fick bara en väska gratis. Biljett bokad på SAS, gäller inte regler hela vägen i detta fall? dvs skulle det varit ren SAS-metall skulle jag väl fått två väskor eller har de börjat ta för väskor även på longhaul? Ganska låg bokningsklass skall tilläggas...
 

DOEL

Medlem
Blev lite paff precis när jag skulle checka in till ARN via EWR. Är guld men fick bara en väska gratis. Biljett bokad på SAS, gäller inte regler hela vägen i detta fall? dvs skulle det varit ren SAS-metall skulle jag väl fått två väskor eller har de börjat ta för väskor även på longhaul? Ganska låg bokningsklass skall tilläggas...
Samma gällde mig för något år sedan, 2 väskorna gällde enligt SAS bara för den flight som trafikerades av SAS.
 

agehall

Medlem
Ja, varför skulle du få mer än en extra väska gratis på *A-flighter? Dock har vi inte tillräckligt med info från @varva77 för att säga varken bu eller bä om den situationen.
 

palmen

Moderator
Blev lite paff precis när jag skulle checka in till ARN via EWR. Är guld men fick bara en väska gratis. Biljett bokad på SAS, gäller inte regler hela vägen i detta fall? dvs skulle det varit ren SAS-metall skulle jag väl fått två väskor eller har de börjat ta för väskor även på longhaul? Ganska låg bokningsklass skall tilläggas...
2 extra väskor gäller bara på SAS flighter, om du har en connection i USA (vilket jag antar att du har) med United eller liknande så får du bara en extra väska på den flighten. Har själv gjort det misstaget en gång då SAS sålde på mig en Virgin flight som connection och fick då inget extra bagage.
 
Toppen