Bagage på United med Eurobonus-award

Diskussion i 'Star Alliance' startad av skydiver, 17 Maj 2013.

1. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har precis bokat bonusresa med UA inrikes hos SAS för EuroBonus-poäng.
    Men i biljetterna står bagage allowance: 0pcs
    Kan det verkligen stämma? Verkar ju helknas.
    Någon som vet om det är känt systemfel?
    Jag misstänker att mitt *G-kort löser det eftersom jag inte kommer ha några onormala mängder bagage, men frågan är om det gäller för min sambo (som inte är *G) också.
    Tänkte att jag kollar här innan jag ev. ringer SAS.

2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bagage på UA EB-award

Kolla på https://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx så räknas baggage allowance ut. Har för mig att samma bagageregler gäller även för medföljande, upp till nio(?) personer. Står rätt bra på deras hemsida.

3. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen beror det på att UA inrikes i Economy har just 0 väskor inkluderat. Men det löser sig när du visar ditt Star Gold-kort.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På UA domestic får man en gratis väska till och med om man är *S.

Last edited: 17 Maj 2013
  5. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK.
    När jag kollar på länken, Nemo, och fyller i mina uppgifter står det:
    "! Baggage information is temporarily unavailable for reservation <xxxxx>. Please check back later." (där xxxxx är mitt bokningsnummer)

Och när jag kollar upp min bokning som helhet på UA:s hemsida står det i en tabell $0* med ett $25 resp $30 som är överstruket för 1:a respektive 2:a väska. Kan ju tolkas som att det är gratis ändå då...

Men den stora feta asterisken (ja, det är stor, fetstilt och grön(!)) vet jag dock inte vad den syftar på, då den enda asteriskreferensen går till en text som inte alls behandlar bagage...
    Skumt.
    Men som du säger joemume, så löser det sig säkert...

6. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bagage på UA EB-award

Skumt, som sagt. När jag provar själv med JFK-SFO 10JUL2013 *G så står det 3 st á 32 kg som fritt bagage. Testa gärna utan ditt bokningsnummer, skriv ut och ta med sedan till incheckningen. Vet inte om det är award-bokning som ställer till det, fram tills nyligen stod iaf inte *G på SK-award-bokn.

7. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SK-award brukar inte lägga in EBG eller *G-kortet. Hade de gjort det hade det nog stått rätt allowance....

8. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kommer inte att behöva visa nåt kort om ditt EuroBonus nummer ligger inne när du åker UA men det är lite kryptiskt på deras sida, även med vanliga biljetter. UA inrikes brukar funka riktigt bra eller har jag haft tur kanske?

9. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi ligger båda inlagda med UA FREQUENT FLYER SKEBGXXXXXXXXX där mitt nummer står på båda.

Kommer jag ihåg så ska jag rapportera hur det går. Men risken är att jag glömmer bort. Det är typ 8 månader framåt i tiden :)

Last edited: 17 Maj 2013
  10. johisco

johisco Medlem

Hur gick det? Såg själv att det också står 0 på min bokning med United inrikes för eurobonuspoäng. Jag har bokat 2 biljetter och det står 0 på båda vilket jag tycker är märkligt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!