Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Flying Finn

Medlem
Jag blir nästan BAEC Gold den här inkommande sommaren med min konstiga resa på MAD-CDG-MAN i C. Men tyvärr - åtminstone ännu, bara nästan! Jag behöver ännu ca. 250 TPs till för att nå 1500 TPs. Eftersom min kalender är rätt så full redan, så är jag lat och frågar om idéer vad som skulle vara en god deal 21.-29.5? T.ex. @Dr. Miles deal till Asien med BA är mycket lockande, men tyvärr är det mindre än 90 dagar till min lediga vecka. Problemet är att jag behöver åtminstone ett flyg till med BA, eftersom jag gjorde ett nybörjarfel med mitt MR-projekt, d.v.s. inte tillräckligt med flyg på BA.
 

henrik l

Medlem
Kolla om BA billiga biljetter, typ 8200 kr i WT+ till HKG, ger 200 TP. Sedan använder du 4500 Avios enkel och tar dig till TPE för att utnyttja en billig C biljett med Cathay till BKK eller MNL, ger 160 TP till.
 

Homer

Medlem
Var vill du åka ifrån då? TMP? HEL?

Ser ut som att den här BAEC Tier Points Run tråd | dealen
finns från Helsingfors också för ytterligare 1000kr, skulle iså fall get 280TPs
eller kanske från TMP för 6000kr 320TPs

annat alternativ:
HEL-LHR €465
LHR-MAD-Spanien €319
= €784 (ger 2x80 + 2x40 + 2x 20 = 300TPs)

Alternativ 3
Finnair till Malaga 2x140 TPs + billig t/r biljett med Iberia någonstans för få att nödvändiga segment.
 

Homer

Medlem
Olika destinationer i Spanien (fastlandet inte kanarieöarna) via LHR och MAD kostar omkring 6500kr
och ger 2x80+2x40+2x20= 280TPs

Malaga.jpg
 

Flying Finn

Medlem
Tammerfors (TMP) är inte nödvändig. Som tur nog trafikeras TMP 7 dagar i veckan, medan SK trafikerar må-fre och sö, men ofta innebär tidtabellerna för AY rätt så oflexibla lösningar. Dessutom finns det bara ekonomi intra-Finland med AY (TMP flygs av Norra), så det är bortkastat att boka AY på TMP-HEL-AGP-HEL-TMP i C. :) Numera är ju Ringbanan i bruk, så är det bara att byta till närtåg i Dickursby från IC/Pendolino. Ca. 10 € som billigast på fjärrtåget och så några euro för lokaltrafiksbiljetten inom Vanda.

Medger att jag har sammanställt redan en routing som är biljeterbar och innehåller både OpenSkies (EWR-ORY) och Club World City (skulle vara 3. eller 4. på BC som medger ha åkt med äkta TATL med stopp i SNN?). Routingen är med den samma gamla goda Spanien-Karibien-faren. Så på ännu den där Costa del Sol-grejen med AY för positionering. Det bara blir "lite" för mycket Karibien i år för mig... Så alternativ sökes. :p Dessutom så har jag redan spenderat alldeles för mycket kapital på resor i år, fast dividendrundan i vår är bra (japp, man måste ju t.o.m. finansiera sina resor).
 

Flying Finn

Medlem
Finns ju roliga routings till skottland också som är överkomliga i pris och ger bra utdelning... @IPC_Mataveri...

Heureka! Minnsann, jag har faktiskt någon gång sett någon skriva om Skottland och TPs få BC. Måste ha varit då jag började mera sporadiskt att undersöka vad som finns här. Dock är det bra tag sedan dess.

Sökte direkt på basis av agehalls tipps hurdan fare det finns från H:fors till Skottland i biz. IAPLON som fare basis ger t.ex. en t/r på HEL-LHR-GLA-ILY för 865 € (ink. skatter). Dock undrar jag hur Matrix ger plats i J (business), men Avios-räknaren känner inte till business på LHR-GLA?

Edit: Naturligtvis via GLA till ILY. Finns ju inga direktflyg.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Jag kan inte låta bli att flina...
HELTREHEL.jpg
Man blir ju sugen på att se vad som bjuds, eftersom det står att det serveras mat och platsen är i businesskabin! :D Annors också skulle nog vara mitt uddaste ruttflyg, åtmistone tills vidare. En DHC-6 måste nog vara det minsta som flyger som codeshare BAxxxx.
 

Homer

Medlem
Business UK "J" ger loungetillgång, annars är det ingen skillnad mot en ekonomibiljett i Y - ger 20TPs
 
Toppen