Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Creades

Medlem
Bokade igår resan GOT - LHR - JFK - LAS - LAX - LAS - JFK - LHR - GOT. Gjorde detta via BA över telefon men dock blev det massor av fel. T ex står det på hemsidan att resan är endast är värd 720 TP. Tänker mig att det beror på att de har valt fel klass för inrikes i USA med AA.

Sedan så har de skrivit in fel personuppgifter och misslyckats med ett helt segment. Som jag förstår det kan man ändra eller avboka en resa inom 24 timmar efter bokningen skett? Hoppar man då över helgdagar? För deras kundservice är ju tyvärr stängd idag?

Om jag väntar till att ringa dem imorgon (då de har stängt idag) kommer de fortfarande kunna ändra eller avboka resan? Någon med erfarenhet? Och kan de ens ändra bokningsklassen så att jag får rätt TP?
 

Creades

Medlem
Hej igen,

Nu har jag talat med BA igen. De har klargjort tydligt att jag står inför två val: Antingen avbokar jag resan eller så accepterar jag att jag endast får 720 TP för densamma. De hävdar att de inte kan eller vill förändra bokningsklassen till A för inrikesflyen med AA. De beklagade dock att de hade gett mig uppfattningen att jag skulle få bokningsklassen A. De vägrade också låta mig tala med någon supervisor.

Vad föreslår ni att jag skall göra? Jag har på mig fram till klockan 18.00 att bestämma mig. Kommer det komma något liknande erbjudande innan augusti? Är resan värd ändå, när huvudsyftet är att samla maximalt med TP och bli Gold?

Jag är personligen lite förvirrad. Känner att det blev en väldigt tråkig start på mitt BA-kund.
 

Creades

Medlem
Hej,

Har inte berättat fortsättningen men såhär blev det:

Jag och en vän åker den 6 aug från GOT - LHR - JFK - LAS - LAX - LAS - MIA - SJO - MIA - LAS - LAX - LAS - JFK - LHR - GOT

Kommer hem den 14!

Några förslag på vad vi ska hitta på när vi år på olika platser? Vi är minst 13 timmar i snitt på alla platser förutom London
 

Homer

Medlem
Hej,

Har inte berättat fortsättningen men såhär blev det:

Jag och en vän åker den 6 aug från GOT - LHR - JFK - LAS - LAX - LAS - MIA - SJO - MIA - LAS - LAX - LAS - JFK - LHR - GOT

Kommer hem den 14!

Några förslag på vad vi ska hitta på när vi år på olika platser? Vi är minst 13 timmar i snitt på alla platser förutom London

Vilken status har du när du börjar turen?
 

Homer

Medlem
Jag har Blue. Har alltid kört Star Alliance förut

Då hinner du alltså kvalificera för både brons (25% bonus) och Silver(100% bonus) under turen.
Med så många flighter på så kort tid är det inte säkert att systemet hinner uppgradera dig innan
du påbörjar nästa flight och du därför får för lite Avios poäng.
Tänkte bara påpeka det om du inte tänkt på det redan, kundjänst brukar kunna fixa det i efterhand.
 

Creades

Medlem
Tackar! Det var bra att du sa det. Ska bli en riktigt trevlig trip. Ska verkligen planera så att man hinner göra det man vill i LAS, LAX, NYC, MIA och SJO
 

Magino

Medlem
Tackar! Det var bra att du sa det. Ska bli en riktigt trevlig trip. Ska verkligen planera så att man hinner göra det man vill i LAS, LAX, NYC, MIA och SJO

Tänk på att du behöver flyga fyra legs på BA för att få silver. Så om denna resan är första gången du flyger med BA kommer du Inte bli silver under resans gång utan först när du kommer hem. så det kan vara värt att ta en tur till London ifall du vill bli silver tidigare på resan.
 
Toppen