Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Homer

Medlem
Enligt ba.com räknaren får man numera 80TP per sträcka i CE för för de sträckor som tidigare gav 60TP
t.ex.
LHR- Athens, Helsinki, Istanbul, Larnaca, något mer?

och för MAN-HEL och LHR-HEL med Finnair
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Enligt ba.com räknaren får man numera 80TP per sträcka i CE för för de sträckor som tidigare gav 60TP
t.ex.
LHR- Athens, Helsinki, Istanbul, Larnaca, något mer?

och för MAN-HEL och LHR-HEL med Finnair

LHR-DME 140 TP enligt nya räknaren. Har inte sett några klipp där ännu i stil med TPE-HKG-GGK, eller amerikanska alternativ om man är hugad för ett TP-run. Problemet är väl dock ryssarnas attityd till vsum om man skulle hitta ett klipp.
 

Homer

Medlem
LHR-DME 140 TP enligt nya räknaren. Har inte sett några klipp där ännu i stil med TPE-HKG-GGK, eller amerikanska alternativ om man är hugad för ett TP-run. Problemet är väl dock ryssarnas attityd till vsum om man skulle hitta ett klipp.

Helsingfors-Malaga ger tydligen också 140TPs, för att det är över 2000miles eller varför?
men finns det alls Business class på den rutten?
annars ger ekonomi 35TPs, det betyder att ARN-HEL-AGP skulle get 90TPs för 1890kr (rea just nu Erbjudanden - Finnair)
 

doc

Medlem
men finns det alls Business class på den rutten?

Nej, det verkar inte så. Försöker man boka en Business class på den rutten får man C till och från HEL och sedan Y från HEL till AGP. Kollar man i KVS Tool hittar man bara Y-klass. Annars hade det varit ett riktigt klipp med, då det hade 360 TP för 11 000.
 

Homer

Medlem
HEL-LIS är lika långt och där finns det BC, tyvärr är det codeshare med TAP så vi får hoppas IAG köper TAP.
 

doc

Medlem
Funderar på att göra en mini-TP-run i september. Jag skulle kunna åka ut från ARN efter 18 på fredagen den 28:e och komma hem sent på söndagen den 30:e. jag vet att det inte är mycket tid, men alltid något. Med tanke på vad som skrivits ovan verkar alternativet att åka till HEL eller IST via LHR. Någon som har bättre förslag på vad jag kan göra med den tidsramen med utresa från ARN.
 

Dr. Miles

Expert
http://www.businessclass.se/deals/4...paskoen-t-r-lan-6-600-sek-inkl-skatter-b.html

Routing Guayaquill-Santiago-Caracas-Lima-Påskön t/r ger 920 Tier Points på British Airways Executive Club och det kostar ca 8.300 SEK inkl. skatter när man tar stopover på alla städer i båda riktningar.

med LAN i Business class ger:
GYE-SCL: 2785 avios / 140 TP
SCL-CCS: 3806 avios / 140 TP
CCS-LIM: 2130 avios / 40 TP
LIM-IPC: 2925 avios / 140 TP
460 TP per väg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Funderar på att göra en mini-TP-run i september. Jag skulle kunna åka ut från ARN efter 18 på fredagen den 28:e och komma hem sent på söndagen den 30:e. jag vet att det inte är mycket tid, men alltid något. Med tanke på vad som skrivits ovan verkar alternativet att åka till HEL eller IST via LHR. Någon som har bättre förslag på vad jag kan göra med den tidsramen med utresa från ARN.

Helsingfors-London-Istanbul/Aten t/r i Club Europa kostar ca 985 EUR inkl. skatter och det genererar 320 TP.
Screenshot20120510_1.jpg

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

LHR-DME 140 TP enligt nya räknaren. Har inte sett några klipp där ännu i stil med TPE-HKG-GGK, eller amerikanska alternativ om man är hugad för ett TP-run. Problemet är väl dock ryssarnas attityd till vsum om man skulle hitta ett klipp.
Barcelona-London-Moskva t/r i Club Europa&Club World kostar ca 910 EUR inkl. skatter och det genererar 360 TP.
Screenshot20120510_2.jpg

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Homer

Medlem
Några av AB:s halvlånga rutter ger 35TPs i ekonomi:

BER/TXL -
- Sharm el Sheik SSH
- Hurghada HRG
- Lanzarote ACE,
- Las Palmas LPA
- La Palma SPC
- Teneriffa TFE
- Fuertenventura FUE
- Madeira FNC
- Luxor LXL

ARN-BER/TXL-XXX T/R skulled då ge 90TPs i discount eko.
 
Last edited:
Toppen