BAEC och Chase åter med 100 000 Avios erbjudande i USA

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Senator, 5 December 2012.

1. Nu har vi väl bara två medlemmar till min kännedom med USA som evt. folkbokföringsort. Tyvärr är min "Credit Score" mer än 13 år gammal, men jag tror jag har konton kvar i Colorado :p Men inte för mig i alla fall...

Något för EnterCard i Sverige?

https://creditcards.chase.com/a1/ba...F506351001&jp_cmp=cc/274459/ext/4-10004586/na

Villkor (på engelska)

You will get 50,000 bonus Avios after you make $1,000 in purchases within the first 3 months of account opening

25,000 bonus Avios after you make $10,000 in purchases within the first year of account opening

Plus an additional 25,000 bonus Avios after you make an additional $10,000 in purchases also within the first year of account opening

Together that's 100,000 bonus Avios, which is enough for a round-trip business class award flight. Taxes, fees and carrier charges apply

2. Bamsefar

Bamsefar Medlem

17on oxå - måste få till flytt till NYC - helt klart !

3. Om du har en bra bankkontakt, så kanske kan dom hjälpa dig...

4. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Det är inte så lätt att kamma hem alla 100K, 75K är mer än möjlig men sista 25K är inte värd besväret. Lägger man de $10K på flygbiljetter med Amex PRG då har man 30K MR som vid transfer bonus kan bli 45K Avios.
    Å andra sidan BAs 2-4-1 vouchern är så sweet...;)
    Förresten, jag har jämfört Chase försäkring mot Amex och den senare vinner lätt på alla punkter.

5. Jag uppfattar att man har skruvat till villkoren lite. Senast var det 50 000 Avios direkt, sen 50 000 efter $10 000..

6. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Det stämmer. Själv jag ser ingen praktisk nytta av BAs kort, det vore bättre om man fick Silver status efter $10K spend istället för avios. Citi Hilton Reserve känns som kort med mer praktisk användning.

Update: Amex kom idag igen med 30% transfer bonus till British Airways, sist var 40%, skruvat lite här med men det förstår man vilket konkurrentkort som är målet med denna kampanj ;).

Last edited: 6 December 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!