BAEC, kan man "uppdatera" gammalt konto eller måste jag bli medlem igen?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Erik, 11 Augusti 2014.

  1. Erik

    Erik Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har under många år varit medlem i Executive Club och jag har visat kortet varje gång när jag har flygit men jag har egentligen aldrig kännt att jag kommer att ha någon riktig användning för intjänade poäng men eftersom jag flyger mera nu och oftare i Club har det ändrats.

    Kan jag på något enkelt sätt uppdatera mitt konto så att jag kan logga in på det eller måste jag skaffa ett nytt konto och förlora "Avios" och "Tier Points" om jag inte längre kan logga in på det gamla kontot?

    Jag har fått ett mail till en mailadress jag använder nu där mina olika poäng finns med och så står det:

    Your email address has been changed as requested.
    Please click on the link below to confirm your email address, so that you can access your account:


    När jag klickar på länken står det:

    Unfortunately, this email address does not match the one we hold against your membership.

    Kan jag komma vidare på något sätt?
     
  2. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Det enkla svaret är, ring BAEC Member service, så hjälper dom dig....
     
  3. Erik

    Erik Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan absolut ringa och fråga men när det gäller inloggningar brukar det kunna bli problem om den registrerade adressen och den registrerade mailadressen inte längre gäller. Man brukar kunna ringa och få en ny inloggning skickad till hemadressen eller ibland till mailadressen, men det går inte i det här fallet eftersom de adresserna som jag har registrerade inte längre gäller.

    Jag är säker på att BAEC Member Service hjälper mig så mycket de kan, om ingen här vet vad man ska göra så provar jag att ringa dit.
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har inte British Airways några säkerhetsfrågor de kan ställa och på så sätt verfiera att det är ditt konto?
     
  5. doc

    doc Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    När man ringer brukar de alltid ställa säkerhetsfrågor, så det borde absolut fungera att ringa och uppge den gamla adressen (som svar på säkerhetsfråga) för att därefter kunna byta till en ny kan jag tycka. De har dock mig veterligen inga säkerhetsfrågor för byte av lösenord online.
     
  6. Erik

    Erik Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar alltså som att det är ringa som gäller.

    Eftersom det enligt hemsidan går att byta mailadress online, som sedan inte fungerade, tänkte jag att det skulle gå att lösa via internet.
     
  7. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade det problemet med mitt EK Skywardskonto. Jag fick lösa det genom att prata med dem i loungen på DXB. Då visade jag dem mitt pass och mitt kontonr, sen uppdaterade de min email så jag kunde göra en password recovery sen.

    Prova om du kan göra samma sak på LHR.
     
  8. Erik

    Erik Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×