Senaste nytt

BAEC-Gold, återkval på 800 Tier Points, fortfarande???

Kricka

Medlem
@Homer Din fråga föranleder en annan intressant diskussion då jag uppnått
ungeför 750 TP förra medlemsåret men har en flight på 140 TP som "claim"
hos BA. Samtidigt som det är ett visst "strul" med att få flighten krediterad
då jag brutit mot @agehall "budord" om att inte flyga codeshare så upp-
graderar de mig till Gold ännu ett år. Senaste meddelandet från BA påstod
att jag var en "No-Show" på den claimade flighten fastän jag scannat/mailat
kopior av mina boarding-pass till BAEC.
 

henrik l

Medlem
Som sagt verkar som BA-IT inte har hundra koll. Jag har ju ett medlemsår som bryter den 8/6 och jag har ju klarat 800 gränsen tidigare, men jag hade div strul med krediteringar förra medlemsåret som gjorde att det står på min sida att jag ska återkvala på 1500 TP innevarande år, men mitt guldkort gäller t o m juli -16.Det skall bli intressant att se vad det står på mina BA-boardingkort efter juli -15. I synnerhet om det står Sapphire (silver) och jag kommer och viftar med BA-gold som gäller t o m juli -16. Jag kommer att få ett skarpt test i början av september:D
 

Homer

Medlem
Som sagt verkar som BA-IT inte har hundra koll. Jag har ju ett medlemsår som bryter den 8/6 och jag har ju klarat 800 gränsen tidigare, men jag hade div strul med krediteringar förra medlemsåret som gjorde att det står på min sida att jag ska återkvala på 1500 TP innevarande år, men mitt guldkort gäller t o m juli -16.Det skall bli intressant att se vad det står på mina BA-boardingkort efter juli -15. I synnerhet om det står Sapphire (silver) och jag kommer och viftar med BA-gold som gäller t o m juli -16. Jag kommer att få ett skarpt test i början av september:D

Tom 2016 ? ett sådan kort borde ju inte skickats ut förrän efter 8e juni i år.

Vad står det på kortet du kan skriva ut eller maila, här:
British Airways - inloggning
 

Kricka

Medlem
@Homer Mitt medlemsår gick ut 8 februari i år och jag hade kvalificerat mig
till guld under de gamla reglerna om 800 TP. TP-räknaren nollställdes och det
stod 800 TP resp. 4 kval.flyg, för nästa (innevarande medlemsår), vilket var
glädjande men efter 6-7 veckor var det ändrat till 1500 TP
 
Förra veckan hade min fru 800 TP som brytpunkt och året går ut i september.

Efter förra veckans resor kom hon upp över 800 TP och baren hoppade upp till 1500 för guld!
 

kirtap13

Ny medlem
Samma sak med mitt konto... då medlemsåret gick ut i maj ändrades gränsen till 1500TP för 2016 men nu igen ändrat till 800TP...
 
Toppen