Senaste nytt

BAEC-Gold, återkval på 800 Tier Points, fortfarande???

Homer

Medlem
Det som jag menade var att om brytpunken är den 8 februari 2014 kan man ännu tjäna några TP i början av februari för att nå 800 TP. Då får man sitt guldkort förnyat och det är giltigt ett år framöver. Vill man ha guldkort också efter den 8.2.2015 får man samla mera TP enligt de nya reglerna.

Har man brytpunkten den 8 december kunde man förnya nivån den 8.12.2012 enligt de gamla reglerna och nu sista gången den 8.12.2013 (tillträde till oneworld emerald loungerna fram till den 31.1.2015).

Enligt den teorin skulle mitt konto nu visa att jag behöver 1.500 TPs för att förnya Guld
men det visar 800TPs, samlar jag ihop dessa har jag guld till 30 Juni 2015

BA 800TP.jpg
 

Homer

Medlem
Lyssna inte på Homer, han gör något enkelt komplicerat :)

DU om någon borde känna till att det är många som tycker det är väldigt komplicerat,
de sista 60 postena (642 och framåt) i den här tråden är en diskussion om hur övergångreglerna/Grace Period ska tolkas.

Den ena tolkningen är den teori som Åbobo lägger fram, den andra är att alla får 2 år med de gamla gränserna oavsett vilken månad deras medlemsskapsår börjar.
 

henrik l

Medlem
Fortsätter diskussionen från från tråden "British Airways det här gjorde ni inte så bra".

Nu pratade jag med guldlinjen igen under fredagen. För att ta det från början blev jag uppflyttad till guld 9/6 2011. I början av hösten 2011 kom BA med de nya nivåerna, men förklarade ju att man kunde fortsätta kvala på de gamla nivåerna ytterligare två kvalificeringsår om man satt som silver/guld 1/3 -2012. Enligt agenten jag talade med blev medlemsåret 11/12 "my first year of grace", och 12/13 mitt andra. Således blev 13/14 mitt tredje och sista friår för att kvala på 800 TP. Jag är med på resonemanget, men tycker inte att det stämmer med våra andra diskussioner. Dessutom, om man går på agentens information, så finns det andra konstigheter. När mitt medlemsår 13/14 som då ska vara mitt ” third year of grace” enligt agenten, börjar den 9/6 2013 så står det ju att jag återkvalar på 800 TP, men meddelandet om ett ”third year of grace” kommer väl runt 1/3 -14. Som vi sagt tidigare, det som står brevet bör rimligen tolkas så att den som är guld/silver på gamla premisser får ett år till, men efter den 1/3 2015 är det stopp.

Detta har väl börjat att verifieras, @Homer, ditt medlemsår gick ut den 8:e maj och nu står det att du fortfarande kvalar på 800 TP under medlemsåret 14/15?! Vi får väl även invänta vilket besked @Senator får den 9:e september. Är det någon mer som har som har haft brytpunkt nu under sommaren och fått 800 TP som återkval?
 

FF#1

Medlem
men nu blir jag inte klok på detta... så här ser det ut idag 2 månader senare..

Visa bifogad bild 29372

Det där såg ju inte så kul ut, även om det verkar som att du klarar den nyare gränsen så är det ju inte roligt att förutsättningarna ändras. Du kan ju testa att klaga och bifoga "beviset" när du närmar dig 800 TP.

Vad är gränsen för nästa nivå efter guld, Guest List eller vad det nu heter?
 
Toppen