Senaste nytt

BAEC förändringarna den 28 april - bra/dåliga för bokningar med poäng?

Homer

Medlem
Fördelen med Iberia+, om man verkligen flyger med Iberia, är att de ofta har såna här erbjudanden
Get 25% extra Avios flying with Iberia
- From/To Madrid to Cali, Medellin and Panama. Offer valid for tickets issued from 01/07/2015 to 30/08/2015 and flown from 01/10/2015 to 31/10/2015.

Associated companies Promotions

Status: exempelvis ger AMS-MAD-RIO i "I" ("J" ger mer) 2x115 + 2x600 = 1315 Elitpoäng
2,250 krävs för Iberia Guld (BA Silver)

Normalt sett är det bättre att stoppa in Avois i BAEC för oss svenskar eftersom man kan koppla Visa-kort dit..

Har ju ingen betydelse eftersom man kan flytta Avioserna mellan kontona.


BA:s webb är ju lysande att boka bonusresor på.

Fast höga avgifter och sällan några bra erbjudanden, jämför nedan.

Har du inte någon 2-4-1 voucher och dessutom vill åka till Sydamerika, så är de en betydligt bättre idé att använda Iberia+,
men det går ju som sagt att flytta Avioserna från BAEC.


Erbjudande: 50% färre Avios, BA i ekonomi Iberia i Business |

[Tips] använda Avios och undvika bränsletillägg |

[Tricks] Överföra Avios från IB Plus till BAEC |
 
Fördelen med Iberia+, om man verkligen flyger med Iberia, är att de ofta har såna här erbjudanden
Get 25% extra Avios flying with Iberia
- From/To Madrid to Cali, Medellin and Panama. Offer valid for tickets issued from 01/07/2015 to 30/08/2015 and flown from 01/10/2015 to 31/10/2015.

Associated companies Promotions

Status: exempelvis ger AMS-MAD-RIO i "I" ("J" ger mer) 2x115 + 2x600 = 1315 Elitpoäng
2,250 krävs för Iberia Guld (BA Silver)



Har ju ingen betydelse eftersom man kan flytta Avioserna mellan kontona.




Fast höga avgifter och sällan några bra erbjudanden, jämför nedan.

Har du inte någon 2-4-1 voucher och dessutom vill åka till Sydamerika, så är de en betydligt bättre idé att använda Iberia+,
men det går ju som sagt att flytta Avioserna från BAEC.


Erbjudande: 50% färre Avios, BA i ekonomi Iberia i Business |

[Tips] använda Avios och undvika bränsletillägg |

[Tricks] Överföra Avios från IB Plus till BAEC |
Bra input, men inget annat bolag i OW slår BA eller Iberias bonusprogram enligt er syn? Jag är ju ny nörd i den alliansen så tack för hjälp :)
 

Homer

Medlem
Bra input, men inget annat bolag i OW slår BA eller Iberias bonusprogram enligt er syn? Jag är ju ny nörd i den alliansen så tack för hjälp :)


AA kanske om uppnå status inte är viktigt, du slipper dock inte ifrån höga avgifter på BA/IB:s flighter.

Många förväntar sig att det snart kommer försämringar i stil med Delta/United



det finns flera trådar med jämförelser,
Bästa One World bonusprogrammet för den som reser sällan med One World | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Bästa Oneworld alternativet? (för Mats Genberg) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Vilket är det bästa OneWorld programmet? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Bästa bonusprogrammet för resor Stockholm-Hong Kong inom oneworld? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Alf

Medlem
För min del är det riktigt dåligt. Hade lyckats få ihop poäng till en USA resa i F till östkusten enligt det gamla programmet. Har också en 2-4-1 voucher som jag tänkte nyttja. Nu räcker inte poängen till detta efter ändringen. Kan gå att klämma in med C åt något av hållen. Men det finns ju inga platser för en kort weekendresa under hela året vad jag kan se!! Riktigt dåligt.
 

agehall

Medlem
Va? Jag tycker nog jag ser platser till NYC iaf. Men det kanske kommer av att jag har status - de öppnar ju tydligen mer platser till guldmedlemmar då och då.
 
Ajaj upptäckte just att min brytpunkt på BA är den 27:e dec, mitt i resan så kommer inte nå Bronze om jag creddar dit (200/200 tier). Får bli Iberia Plus där jag har brytpunkt i mars.
 
Jag har börjat nörda lite på att boka någon bonusresa med BAEC eftersom jag skramlat ihop en del poäng där. Två saker jag inte fattar varför; Resor med BA metall kostar mer poäng än med annat OW-bolag på samma destination (från ARN), och varför är skatter och avgifter ibland i nivå med att köpa en vanlig biljett?

Jag är väl van vid SAS där det är billigast att boka SAS egna avgångar och avgiften är typ 500 kr...
 

agehall

Medlem
BAEC tar ut bränsletillägg på en hel del bolag (men inte alla!) så det är därför det blir relativt dyrt att boka resor med dem när man är van vid SAS awardpriser. Det är inte alls roligt att boka longhaul awards med BAEC pga detta imho. Det blir lite bättre när man har en 2-4-1-voucher så att man iaf inte behöver betala hutlöst mycket avios, men det kostar en del oavsett.

Bäst värde för Avios tycker jag man får på kortare flighter. Nu går visserligen priserna där upp, men det kan fortfarande vara bra värde jämfört med att köpa en biljett.
 
Toppen