Senaste nytt

Backup-tips?

johhenrik

Medlem
Jag har några kort på rummet. Sen har jag alltid runt 5-10.000kr i olika valutor som är min reskassa. En annan viktig sak är ju dock backup på datorgrejer. Vi kör mycket dokument i molnet numera, så om ens laptop går sönder kan man komma åt dem. Efter att ha rest i snart 20år så har jag varit med om ett antal datorhaverier på resande fot.
 

doc

Medlem
Jobbig historia, men skönt att du fick tillbaka väskan i alla fall!

När jag reser sprider jag ut mina kort. Jag har korten i olika väskor, men ibland också på olika ställen i de olika väskorna. När jag väl är på hotellet lämnar jag alltid ett eller två kort i kassaskåpet på rummet just ifall något skulle hända när jag är utomlands. Jag har också alla kortnummer uppskrivna i 1password i mobil och iPad. Generellt är jag ganska dålig med kontanter och har bara minsta möjliga mängd (vilket varierar beroende på vart jag ska).
 

David

Medlem
Jag delar mina kreditkort mellan plånboken med mig och en backup som brukar ligga på hotellrummet, likaså kontanter. Mycket mer är det inte, så det finns nog en del mer att göra vilket jag hoppas komma på genom denna tråd.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag brukar dela upp så jag har en del i handbagaget och en annan del på mig. Har just nu ett mobilfodral med bra förvaring.

Värre om man skulle bli rånad på väg till exempelvis hotellet, förhoppningsvis händer det aldrig. Men då får jag väl helt enkelt ringa någon i Sverige att föra över på något sätt.
 

flybob

Medlem
4 av 5 kreditkort i brevlådan idag. Gott jobbat. Bara Amex jag väntar på nu.

2014-08-08 13.57.12.jpg
 

flybob

Medlem
Kom på att jag kunde registrera ett av sambons kort i Uber-appen och således ta mig till flygplatsen utan att låna pengar. Det kan ju vara värt att komma ihåg.
 
Toppen