Babykorg ej möjligt i SAS nya business

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mr Carter, 2 December 2015.

1. Mr Carter

Mr Carter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har 3 st kommande bokningar med SAS där jag och min fru kommer resa med vårat spädbarn i businessklass mellan Arlanda och Chicago. Jag har ringt till SAS vid tre olika tillfällen för att begära babykorg till våra flygningar och det har under varje samtalet bekräftats. För att vara på den säkra sidan mailade jag till diamondsupporten för att få en bekräftelse på att vi blivit tilldelad babykorg på den första flygningen som sker nästa vecka men jag får då till svar att vi blivit nekad babykorg. Ber då om ett förtydligande med vändande email och får till svar nu på morgonen att babykorg inte finns att tillgå i businessklass i SAS nya kabin. 3 personer hos SAS har alltså bekräftat babykorg men nu går det helt plötsligt inte eligt ”diamondsupporten”.

Är det någon annan som har erfarenhet av babykorg i SAS nya businessklass kabin?

2. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har åkt med babykorg i nya business fram och tillbaka till New York.
    Det finns två platser där det går - fönsterplatserna på rad 1.

3. Mr Carter

Mr Carter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar.
    Satt själv på 1F för några veckor sedan och sneglade då mot 1H och nog såg det ut som att det fanns infästningar i väggen framför. Vi har bokat 1F och 1H, där frun sitter på 1H med infant.

4. AtleFlyg

AtleFlyg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg bara fästen på 1H

5. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT; Finns det någon sida som har sammanställt vilka säten etc som gäller vid flygning med infant? Alltså då menar jag för alla bolag ....

Gus gillar detta.
  6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan nog stämma. Dessa fönsterplatser har varit blockade när jag bokat mellanstolarna på rad 1.

7. OnAir

OnAir Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på den! Vore bra att veta så att man kan sätta sig så långt därifrån som möjligt. :)

HenrikT, fmansson och Gus gillar detta.
  8. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska själv resa med infant till Chicago i februari och har fått bekräftat platsen 1H. Kan någon annan bekräftat att även 1A skulle funka.

9. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara suttit på 1H med infant.

10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!