Senaste nytt

BA utökar till 3 dagliga flighter mellan Arlanda och London City Airport

Homer

Medlem
Å andra sidan verkar det som att de tänker stänga ner en av LHR-flighterna (jag hade en redemption bokad i januari 2014 men den blev inställd och jag blev flyttad (till en för mig bättre connection).

Vilken skulle det vara isåfall?
Jag ser 6+3 (LHR+LCY) flighter på slumpvisa datum i februari/mars, vanligtvis är det väl 6+2 med lite variationer för sässongen.
 

Homer

Medlem
eller så flyttar BA någon av kärrorna till västindien till LHR - vore mycket enklare....

De flyger till Cayman Island, Nassau och Turks & Caicos från LHR, jag tror det är samma plan som mellanlandar.
Ingår aldrig när det är rea från Sverige, jag har kommit fram till att det inte finns någon 1:a klass på dessa*
plan så inte heller så intressant att använda 2-4-1 vouchern.


*https://www.britishairways.com/travel/boeing-767-300-seatmap-189/execclub/_gf/en_gb
 

EricT

Medlem
De flyger till Cayman Island, Nassau och Turks & Caicos från LHR, jag tror det är samma plan som mellanlandar.
Ingår aldrig när det är rea från Sverige, jag har kommit fram till att det inte finns någon 1:a klass på dessa*
plan så inte heller så intressant att använda 2-4-1 vouchern.


*https://www.britishairways.com/travel/boeing-767-300-seatmap-189/execclub/_gf/en_gb

Tror faktiskt det är rätt många av flygen till Västindien som inte har First!
 

Palazzi

Medlem
Du menar något som skall ersätta Gatwick Express till Victoria ??

Det största problemet är som sagt att från Stockholm kommer man till LHR eller LCY och skall man då vidare med BA till västindien så måste man ta sig till LGW. Lättare sagt än gjort. Provade till LCY senast och bil därifrån, men nja. Direkt LGW vore bättre - eller så flyttar BA någon av kärrorna till västindien till LHR - vore mycket enklare....

Håller helt med om att en LGW-flight vore bra :)

Angående tåget så skulle det vara en hastighetshöjning på befintlig räls där Gatwick Express nu går. Tror egentligen den inte idén hade något med LGW att göra, men då flygplatsen låg längs given bana så blev den också gynnad. Kommer dock inte ihåg vart jag läst det...
 
Toppen