Senaste nytt

BA till London Heathrow i Business - flygplanstyp

AABack2ARN

Medlem
Kul med fler avgångar men jag tycker det känns lite komprimerat med en avgång 06:15 och en 07:15 från LHR och motsvarande 10:45 respektive 11:45 från ARN. Håller med Senator att drömscenariot vore att även få tillbaka BA773 med avgångstid från ARN runt 9 på morgonen.
 

Homer

Medlem
Kul med fler avgångar men jag tycker det känns lite komprimerat med en avgång 06:15 och en 07:15 från LHR och motsvarande 10:45 respektive 11:45 från ARN. Håller med Senator att drömscenariot vore att även få tillbaka BA773 med avgångstid från ARN runt 9 på morgonen.

Den går ju fortfarande på söndagar, du och Senator får väl flyga då ;)

Förresten, avgången 10:45 måste ju betyda "extended breakfast"= lika kul som Afternoon Tea:mad:
 

doc

Medlem
BA till LHR i business - flygplanstyp

Ja, jag håller med om att "extended breakfast" är lika kul som eftermiddagsteet. Särskilt när det serveras på BA778 som startar 10.35 GMT. Då är det ju lunchtid i resten av Europa.
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
773 går på helgen. En 9 flight på vardagar funkar inte då du landar för sent för en full dag. Med 07 flighten landar man före nio GMT och får en hel dag i London.
 

Stefan62

Medlem
Hmm...Är detta i business?

img1290fr.jpg
 

Concorde

Founding Member
Ja, precis som JensE skriver är det fallet. Men, det handlar om ett par timmar om dagen och är inte representativt för övriga måltider, som ofta är bra och som regel mättande. Har man plats kvar i magen finns det Champagne att fylla på med, till skillnad från SAS ;)
 

AABack2ARN

Medlem
773 går på helgen. En 9 flight på vardagar funkar inte då du landar för sent för en full dag. Med 07 flighten landar man före nio GMT och får en hel dag i London.

Håller med om att BA773 inte är optimal för en arbetsdag i London, men den är väldigt bra för andra vågen atlantflygningar från London med exempelvis AA (och BA). Man behöver inte gå upp ultratidigt men man kommer inte heller fram alltför sent till USA.
 

Jacob

Medlem
Hmm...Är detta i business?
Det är som sagt betydligt bättre vid lunch och middagstid. Så här såg det ut på en kvällsflygning i våras.

IMG_8881.jpg

Rekommenderar också A319/A320 framför B767. Mestadels då flygplanen är betydligt nyare och fräschare samt att man i business class alltid får ett ledigt mittsäte.
 
Toppen