Dr. Miles
Expert
Jag kan inte tala om First class, men jämföra Business class med andra flygbolag.Har någon erfarenhet av ett flertal SQ F flighter och kan ge en erfaren respons (gärna i relation till andra F produkter såsom på TG, LH, LX CX)?
Det stämmer att servicen på Singapore Airlines Business class har tappat finess som en gång de har haft.
De märktes tydligt när jag flög med flera dagflyg med dem. Vissa av dem ler inte alls. Har de slutat med charmkurs?
Konkret exempel var att jag beställde Pu'er té efter maten och det tog en kvart innan jag fick mitt té som var dessutom fel(Jasminté).
Det var ingen turbulens under tiden och beläggning i Business class var ca 60-70% på den flighten så ingen ursäkt för detta.
Det kändes som kabinpersonalen utförde rutinmässigt jobb(iofs sant) utan omtanke eller vilja.
Däremot tyckte jag att THAI har bättrat sig och även Air China.
Förr frågade aldrig Air China kabinpersonal om jag var belåten efter maten, men under min sista resan gjorde de det.
Ett annat fall var Air China flygvärdinna kom med en extra kudde när jag försökte sova liten stund.
Sådan liten grej som har blivit sämre hos Singapore Airlines. Det är i alla fall min observation.