Senaste nytt

BA sopar banan i Business Traveller Awards 2012

Dr. Miles

Expert
Har någon erfarenhet av ett flertal SQ F flighter och kan ge en erfaren respons (gärna i relation till andra F produkter såsom på TG, LH, LX CX)?
Jag kan inte tala om First class, men jämföra Business class med andra flygbolag.

Det stämmer att servicen på Singapore Airlines Business class har tappat finess som en gång de har haft.
De märktes tydligt när jag flög med flera dagflyg med dem. Vissa av dem ler inte alls. Har de slutat med charmkurs?

Konkret exempel var att jag beställde Pu'er té efter maten och det tog en kvart innan jag fick mitt té som var dessutom fel(Jasminté).
Det var ingen turbulens under tiden och beläggning i Business class var ca 60-70% på den flighten så ingen ursäkt för detta.
Det kändes som kabinpersonalen utförde rutinmässigt jobb(iofs sant) utan omtanke eller vilja.

Däremot tyckte jag att THAI har bättrat sig och även Air China.
Förr frågade aldrig Air China kabinpersonal om jag var belåten efter maten, men under min sista resan gjorde de det.
Ett annat fall var Air China flygvärdinna kom med en extra kudde när jag försökte sova liten stund.
Sådan liten grej som har blivit sämre hos Singapore Airlines. Det är i alla fall min observation.
 

Dr. Miles

Expert
Sist jag tittade var J 150% med BA och IB och F 200% ;)

Vad är förresten avglfterna för att använda M&M miles shorthaul?

Man kan flytta sina Avioser till IB+ och boka business longhaul utan bränsletillägg,
kan du göra något liknande med dina M kulor?

Jag skulle vilja påstå att M&M är som Flying Blue, man tjänar massor i dyra klasser.
Första klass är både vulgärt snobbigt och dyrt, FB har promo Awards LH har något liknande.
Flyger man mest i ekonomi är båda programmen helt värdelösa, fast FB är att föredra för man
får guld efter bara 30 segment och de har plockat bort bränsletillägg på shorthaul.
AF/KL:s nya business class säten verkar dessutom bli bättre än LH:s.

Man kan betala skatter&bränsletillägg på shorthaul award med Lufthansa Miles&More.

Miles&More skrev:
Carry on paying your taxes with miles

Fly without extra charges: this year, too,
Miles & More will continue to offer you the option of settling your airport taxes, fees and charges, as well as the fuel supplement for your flight award, with miles. Since January 2010 you are able to pay your taxes, fees and charges with a lump sum of 15,000 miles. This attractive offer will continue to have unlimited availability and also applies to transfer flights.
 
Toppen