Senaste nytt

BA Sale från UK

AndyL

Medlem
Ajdå, skrev fel! Jag menade såklart CW. Tack för svaret.

Det som Concorde skriver på slutet låter jag vara okommenterat :)
 

Homer

Medlem
Man kan göra MFU från vartsomhelst så länge man gör det samtidigt när man bokar biljetten,
men att göra det i efterhand med en befintlig bokning som utgår från annan plats än där man har kontot går inte,
i alla fall inte på internet.
Om man ringer kundtjänst så beror de på vem man råkar prata med om de gör det eller inte,
jag har gjort det 2ggr med flighter från London och haft tur båda gångerna.
 

Homer

Medlem
Priserna på BA sales i C/W från Italien är oftast VÄLDIGT bra (men det kan ju ändras...) priserna med Luftwaffe ARN till Milano är också nästan alltid väldigt låga, även i Business, så där kan ju finnas en möjlighet att få till en bra deal för den med tid, lust och ork :)
 

EricT

Medlem
Tack men måste man kontakta IAG med avräkningsnota mm?

Om aktierna ligger på nordnet så är de ju förvaltarregistrerade och står inte i eget namn. Hur löser man det?
 

Alx

Medlem
Priserna på BA sales i C/W från Italien är oftast VÄLDIGT bra (men det kan ju ändras...) priserna med Luftwaffe ARN till Milano är också nästan alltid väldigt låga, även i Business, så där kan ju finnas en möjlighet att få till en bra deal för den med tid, lust och ork :)

Tyvärr lägger Lufthansa Italia ner sin verksamhet nästa vecka. Så inget mer tokbilligt MXP-ARN med de. :(
 

Homer

Medlem
Tyvärr lägger Lufthansa Italia ner sin verksamhet nästa vecka. Så inget mer tokbilligt MXP-ARN med de. :(

otur, då får man ta SK till Rom istället, därifrån går det flighter också till LGW

ett annat sätt att ta sig till LGW är ARN-LHR-MAN MAN-LGW
Då kan man hinna med 4 lounger på 1 dag ARN+LHR+MAN+LGW
(MAN loungen är fö ganska fin)
Alternativ 2 är att ta SK till MAN och sen boka BA biljetten därifrån.

Om man behöver Tier Points så kan man lägga till UK inrikes rutter även om man flyger via LHR, för priset blir ofta detsamma (LHR-JFK £1499 MAN-LHR-JFK £1502 i C/W)
och bokningsklassen som anslutning till C/W ger 20 TPs för MAN-LHR
tillkommer kostnaden (fr 900kr) LHR-MAN t.o.r .
Men för dessa 900kr så får man alltså 2x10 +20x20 =50 Tier points och 4x500 miles(eller 4x1000 om man är Silver/Guld) :)

F.ö. har Finnair ibland extrapis till MAN, senast i vintras 1500kr för ARN-HEL-MAN, och HEL-MAN ger 20TPs, dvs. 60TPs totalt.
 
Last edited:

Homer

Medlem
10% rabatt alltid. Måste bokas via IAG Shareholder website.

IAG - International Airlines Group - Private Shareholders

Ok, nu har jag kollat up. NordNet kan hantera detta manuelt. Så öppna en depå där.

Någon som investerat?

nu står det:

IAG is in the process of evaluating the future of the Scheme.

Shareholders will be kept updated, via this website (IAG - International Airlines Group - Private Shareholders), as soon as a decision has been made).
 

Homer

Medlem
Låter som väldigt generöst med 10% för så liten post, annars bra läge att investara stark krona ganska låg aktiekurs.
Fö står det att halvårsrapporten presenteras imorgon
 
Toppen